Do roku 2039 neutrální bilance emisí CO2

Do roku 2039 neutrální bilance emisí CO2

Daimler Trucks & Buses realizuje trvale udržitelnou podnikovou strategii a pracuje na tom, aby nejpozději v roce 2039 nabízel ve třech hlavních regionech – na trzích Evropy, Japonska a zóny NAFTA – pouze nová vozidla, jejichž provoz bude mít neutrální bilanci emisí CO2 („tank-to-wheel“; tedy měřeno od čerpání paliva, respektive energie, po pohon vozidla).

Již od roku 2022 bude portfolio vozidel divize Daimler Trucks & Buses pro hlavní odbytové regiony (Evropa, USA a Japonsko) zahrnovat sériově vyráběné modely s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Daimler Trucks & Buses navíc do konce příštího desetiletí doplní svou nabídku vozidel o sériově vyráběné modely s pohonem na vodík. Na říjnovém Tokijském autosalonu v Japonsku vystavila divize Daimler Trucks & Buses ve světové premiéře prototyp Vision F-Cell s palivovými články značky FUSO a důsledně tak posiluje své aktivity v oblasti vodíku. Kromě toho budou mít evropské výrobní závody Daimler Trucks & Buses do roku 2022 neutrální bilanci emisí CO2.

Martin Daum, v představenstvu společnosti Daimler AG zodpovědný za nákladní vozidla a autobusy, řekl 25. října ve své úvodní přednášce na Kongresu německé logistiky v Berlíně: „V divizích Daimler Trucks & Buses se jednoznačně hlásíme k cílům Pařížské dohody o ochraně klimatu a tím k dekarbonizaci našeho odvětví. Naším nejvyšším cílem je silniční doprava s neutrální bilancí emisí CO2 do roku 2050. Toho lze dosáhnout pouze tehdy, pokud budou pro naše zákazníky vytvořeny z hlediska nákladů a infrastruktury konkurenceschopné podmínky pro přepravu s neutrální bilancí emisí CO2. Vzhledem k tomu, že pro kompletní obnovu vozových parků do roku 2050 bude zapotřebí přibližně deset let, je naší ambicí nabízet na trzích našich tří nejvýznamnějších regionů výhradně nová vozidla s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 v rámci provozu, tank-to-wheel.

(lan)

Foto: MB

spinner