27. září 2007
Spolu s naplňováním ozdravného plánu, který společnost v prvních sedmi měsících roku přivedl k zisku (viz DN 38/07), přistoupily České aerolinie i ke změně korporátního designu. Své nové logo dopravce představil v polovině září.
Nový design – písmena „ČSA“ vyvedená v bílé barvě a zasazená do zakulaceného červeného trojúhelníku – by měl podle vedení společnosti přispět k omlazení značky, která lépe podtrhne moderní a dynamický charakter dopravce. Jeho autorem je zaměstnanec ČSA, grafik Michal Kotyza.
„(…) dosavadní logo bylo vnímáno jako strnulé, nezajímavé a spojené s východoevropským, nižším standardem služeb, než ve skutečnosti České aerolinie poskytují,“ uvedl viceprezident ČSA pro marketing a vývoj produktu Petr Pištělák. Změna vzhledu letadel podle něj bude postupná a nepřinese dodatečné náklady. „Lak na letadlech je nutné pravidelně měnit zhruba po pěti letech. Nové barvy tak letouny Českých aerolinií postupně získají až v rámci pravidelně plánované údržby,“ řekl.
Spolu s prezentací nového loga vlajkový český dopravce informoval i o zachování své dálkové flotily, objednávce osmi nových letadel Airbus A319 a založení stoprocentní dceřiné společnosti Click4Sky, která minulý týden začala účinně konkurovat nízkonákladovým dopravcům létajícím do Prahy. Letenky do 36 evropských destinací nabízí za cenu 3980 Kč včetně všech poplatků (viz str. 26). (spa)