​ŘSD vydalo srovnání dopravních intenzit před a po zavedení omezení pohybu

​ŘSD vydalo srovnání dopravních intenzit před a po zavedení omezení pohybu

18.3. - Ředitelství silnic a dálnic připravilo pro všechny zájemce srovnání dopravních intenzit s ohledem na aktuálně platné omezení pohybu. Srovnány jsou údaje z února a března 2021, pro lepší celkovou představu jsou přidány údaje za březen 2019. Jedná se vždy o tři dny (pondělí, úterý a středu). Data jsou z následujících míst: D1 (km 85), D1 (km 185), D5 (km 6), D5 (km 71), D5 (km 91), D8 (km 75). Mgr. Informoval o tom Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.

Došlo i ke změně skladby dopravy mezi lehkými (do 3,5 tuny) a těžkými vozidly (nad 3,5 tuny). Srovnány jsou údaje z února a března 2021, pro lepší celkovou představu jsou přidány údaje za březen 2019. Data pocházejí z dálnice D8 (km 75).

Z dat vyplývá poměrně zásadní pokles dopravních intenzit mezi únorem a březnem 2021 (zejména u osobní dopravy) na dálnicích v blízkosti Prahy, což v daném období může být ale částečně způsobeno také jarními prázdninami v Praze a okolí (např. 8. – 12. 3. 2021 v okrese Praha-východ). Ve větší vzdálenosti od Prahy jsou poklesy výrazně nižší či dokonce žádné. Dále se výrazně zploštila křivka denních intenzit, tzn. že jsou výrazně slabší ranní a odpolední špičky, což je způsobeno zejména množstvím lidí pracujících z domova.

Výraznější pokles v celorepublikových intenzitách je znát při srovnání let 2019 a 2021. Pokles je ale zejména v osobní dopravě, v nákladní dopravě k poklesu prakticky nedošlo, případně pouze k mírnému, což například na tranzitních úsecích a zejména u mezinárodních hranic způsobuje, že nákladní doprava je v roce 2021 v daném úseku silnější než osobní. V roce 2019 tomu bylo výrazně naopak.

(lan)

Foto: ŘSD

spinner