Optimalizace trati Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ má územní rozhodnutí

Optimalizace trati Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ má územní rozhodnutí

11.5. - Správa železnic získala územní rozhodnutí pro optimalizaci traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ. Dvoukolejná trať na pravém břehu Labe má význam především pro nákladní železniční dopravu, jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 m. Důležitou součástí prací bude i výstavba nových nástupišť. Realizace stavby se předpokládá v letech 2023 až 2025, její celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.

Cílem projektu je rekonstrukce trati, která povede ke zlepšení jejích kvalitativních parametrů. Dojde k výstavbě nových nástupišť, ve vybraných stanicích také k jejich přesunutí, čímž se zvýší bezpečnost provozu i komfort pro cestující. Staniční koleje určené pro nákladní dopravu se prodlouží na 740 metrů. Na provoz vlaků bude dohlížet nové zabezpečovací zařízení. Součástí úprav trati budou rekonstrukce příslušných přejezdů.

Ve stanici Ústí nad Labem-Střekov se vybuduje jedno vnější nástupiště u výpravní budovy a jedno ostrovní mezi kolejemi. K němu bude přístup zajištěn podchody. Pro osoby s omezenou pohyblivostí budou sloužit samoobslužné výtahy. Ve stanici Velké Březno se nástupiště posunou o zhruba 200 metrů směrem k přejezdu. Na všech zastávkách i ve stanici Boletice nad Labem budou nová nástupiště dlouhá 60 metrů, která budou bezbariérově přístupná. Výška nástupních hran bude 550 mm nad kolejí.

(pav) 

Ilustrační foto: Správa železnic

spinner