​Cestujícím již slouží přestavěná trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi

​Cestujícím již slouží přestavěná trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi

1.7. - Cestujícím pd prvního prázdninového dne slouží přestavěná železniční trať mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi na Benešovsku. Zlepší se tak cestování dálkovými vlaky z Prahy do Českých Budějovic. Regionální spoje začnou po novém téměř dvacetikilometrovém úseku jezdit od září, kdy se počítá s úplným dvoukolejným provozem. Práce na trati by měly být kompletně hotové příští rok v srpnu, náklady jsou 6,7 miliardy korun, uvedli včera na briefingu v Sudoměřicích ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zprovoznění nově vybudovaného úseku, který je součástí čtvrtého železničního koridoru, předcházela tříměsíční nepřetržitá výluka, při níž náhradní dopravu mezi Benešovem a Táborem zajišťovaly autobusy. Nahrazovat budou nadále jen regionální spoje, dálkové vlaky se nyní vracejí na koridor Praha-České Budějovice v celé trase.

"V následujících letech nás čekají výstavby tratí v nových stopách, tohle je v tomto směru první vlaštovka a zároveň důležitá zpráva, že se doprava na železnici bude zrychlovat. Od nového jízdního řádu to bude znamenat pro cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi úsporu času 22 minut," uvedl Kupka. Další úsporu času přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na nějž vyjedou první vlaky v září. Pro plynulou a rychlou jízdu po celé trase je nutné připravit k výstavbě ještě poslední část koridoru Nemanice- Ševětín. Půjde o jeden z prvních železničních projektů budovaných formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP).

Práce na úseku ze Sudoměřic do Votic začaly v květnu 2018, na dosud jednokolejném úseku přibyla druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd. Při tříměsíční výluce Správa železnic dostavěla traťovou přeložku, nová trať je o dva kilometry kratší než ta původní. V 1:00 projel novým úsekem první nákladní vlak. "Ještě bude omezení pro cestující veřejnost, takže zde ještě bude náhradní autobusová doprava, ale v části už bude i dvojkolejný provoz, takže budeme lépe kombinovat kapacitu," řekl Svoboda.

Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od pátku dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dál do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat na 200 kilometrů v hodině. Nejdříve ale bude potřeba zavést evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), který umožní jezdit vlakům s naklápěcí skříní až 200 kilometrů v hodině a běžným soupravám 170 kilometrů za hodinu.

Od pátku se na plánované trasy vrací spoje EuroCity/InterCity Jižní expres a rychlíky Vltava a Lužnice. Jižní expresy však budou kvůli pokračujícím stavebním pracím odjíždět z pražského hlavního nádraží o 15 minut dříve. "Nadále bude fungovat náhradní autobusová doprava za regionální spoje v úseku Benešov u Prahy-Tábor," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nová stanice Červený Újezd nahradila dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky. Je jedinou stanicí v úseku a doplňuje ji stejnojmenná zastávka. Dalšími nově vybudovanými zastávkami jsou Mezno, Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky. Stavbaři museli také vybudovat dva tunely dlouhé 840, respektive 660 metrů. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vznikly čtyři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich měří 244 metrů.

(čtk)

Foto: Správa Železnic

spinner