6.10. – Volkswagen zahajuje nedlouho po evropské premiéře předprodej nového kompaktního crossoveru Taigo na českém trhu. První SUV kupé značky vyplňuje mezeru mezi modely Polo a T-Cross a podle výrobce zákazníky zaujme sportovní elegancí ve spojení s robustností a praktičností, vyšší polohou sedadel, inovativní konektivitou a nejvyšší možnou úrovní komfortu a bezpečnosti.
Aktuálně
5.10. - Čistá ztráta leteckých společností se příští rok výrazně sníží na 11,6 miliardy USD (252,7 miliardy Kč) z letošních 51,8 miliardy dolarů. Odvětví se začíná zotavovat z krize způsobené pandemií covidu-19, uvedlo ve výhledu Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA). Celkově podle něj letecké odvětví v rozmezí let 2020 až 2022 prodělá 201 miliard USD.
5.10. – Mezinárodní logistický provider DACHSER uvedl před deseti lety na český trh řešení DACHSER Chem Logistics. To kombinuje DACHSER know-how v oblasti evropské sběrné služby se specifickými potřebami chemického průmyslu. Dnes je chemická logistika nedílnou součástí služeb společnosti DACHSER Czech Republic. Ta jen za loňský rok přepravila téměř 89 tisíc zásilek s chemickými výrobky o celkové váze 32 800 tun.
5.10. – Ve dnech 23. a 24. září se do pražského centra O2 universum vrátil jeden z největších středoevropských logistických kongresů EASTLOG. Přivítal 435 účastníků. Motto letošního kongresu znělo Nový den, nové výzvy. Vycházelo z předpokladu, který se s každým dnem naplňuje, totiž že společnost se zdá být po zdravotní i ekonomické stránce z nejhoršího venku. A přichází období „poválečné obnovy“ s mnoha výzvami, které pandemie zažehla nebo posílila. „Pět výzev kongresu znělo takto – Učinit logistiku udržitelnější; Ustát bouři v ekonomice; Digitalizovat a robotizovat; Přijmout nové trendy v průmyslu; Zvládnout boom e-commerce,“ říká Jeffrey Osterroth, generální ředitel pořádající společnosti Atoz Group.
5.10. – Otevřením nového logistického centra v Tuchoměřicích přepravní a zasilatelská společnost UPS reaguje na sílící poptávku po e-commerce u nás i v Evropě. Areál s provozní plochou 8500 m2 vytřídí až 5000 balíků za hodinu, tedy pětkrát více než byla kapacita původního centra UPS v Praze Ruzyni.
5.10. – Poskytovatel balíkových přepravních služeb, společnost GLS, přichází s novou globální vizuální identitou své značky. Nově oživený vzhled staví na úspěchu GLS v prostředí rychle se měnícího balíkového trhu a podtrhuje ambice růstu. Posláním společnosti je osobní přístup k zákazníkovi a bezproblémový proces doručení balíku. Nová vizuální identita značky odráží závazek společnosti, a to neotřelým, dynamickým a digitálně vstřícným vzhledem.
5.10. – Brno jako třetí město v zemi přestane od 1. ledna příštího roku prodávat papírové předplatní jízdenky na MHD. Bude možné koupit pouze elektronickou jízdenku, kterou si mohou lidé nahrát buď na svoji platební kartu, nebo jim dopravní podnik prodá kartu bez vazby na bankovní účet. Zákazníci si však stále budou moct nákup předplatného vyřídit v kamenných pobočkách, které zůstanou otevřené. Aktuálně využívá předplatní jízdenku v Brně 184 000 lidí, přičemž 124 000 má elektronickou, uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
4.10. - Pražský magistrát vykoupí u Běchovic od soukromých vlastníků pozemky nutné pro vybudování tzv. zeleného pásu podél plánovaného úseku Pražského okruhu označovaného jako 511 mezi D1 a hradeckou dálnici. Město vykoupí zhruba 116 496 metrů čtverečních a zaplatí za ně asi 109,5 milionu korun. Dnešní rozhodnutí radních ČTK sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr. Kdy dostavba okruhu začne, není jasné. Investorem je stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
4.10. - Ceny v nákladní dopravě rostou. Kamionovým dopravcům za poslední rok stouply náklady zhruba o deset procent, což se následně projevilo i do jejich cen. Stojí za tím především zdražování pohonných hmot a celková inflace, zdražovat navíc budou i úvěry. Situaci dopravců komplikují navíc i narušené odběratelské vztahy, které neumožňují efektivní plánování. Na dotaz ČTK to uvedl mluvčí sdružení dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix. Do budoucna dopravci očekávají další zdražování.
4.10. - Ještě i letní sezónu krajského Letiště Karlovy Vary poznamenaly dopady koronavirové pandemie. Nemohly být obnoveny pravidelné linky, snížil se počet letů letecké školy F Air. Vedení letiště se proto snažilo najít způsob jak vylepšit svou finanční bilanci. Z toho důvodu zahájilo spolupráci se společností AviTechnics v segmentu údržby dopravních letadel.