17.8. - Hladina Rýna zaznamenala za 24 hodin další pokles. V klíčovém úseku u města Emmerich na hranici s Nizozemskem se včera ráno ocitla pod nulou vodočetné latě, tedy pod bodem, který bývá umístěn pod dlouhodobě nejnižším naměřeným vodním stavem. Stav řeky stále více znepokojuje zástupce německého byznysu, kteří mají obavy o přepravu zboží v průmyslově rozvinutých oblastech podél Rýna, uvedla agentura AP.
Aktuálně
17.8. - Autobusy Arrivy skončily v loňském roce v zisku. Divize Arriva Střední Čechy se loni dostala ze ztráty a zaznamenala zisk 65 milionů korun, meziroční zlepšení je o 125 milionů Kč. Další autobusová divize Arriva Autobusy pak meziročně zvýšila zisk asi o 27 milionů na 34,7 milionu korun. Vzrostly i tržby obou firem. Vyplývá to z jejich výročních zpráv.
17.8. - Na českém internetu se objevily další webové stránky prodávající elektronickou dálniční známku se zcela zbytečným poplatkem. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a státní podnik CENDIS proto řidiče varují před nákupem na těchto neoficiálních webech. Jediný oficiální e-shop je edalnice.cz, případně je možné e-známku koupit na přepážkách České pošty, u čerpacích stanic EuroOil nebo v samoobslužných kioscích na dálnicích. Cena roční dálniční známky je stále 1500 Kč, třicetidenní 440 Kč a desetidenní 310 Kč.
16.8. - Vedení Pardubic po devíti letech mění cenu za odtah špatně zaparkovaných vozidel. Řidiči za něj budou od října platit 2500 korun, dosud to bylo o 1000 korun méně, řekl náměstek primátora Petr Kvaš. Majitelé auta si také budou moci za stejnou částku nechat auto přivézt zpět z parkoviště na Hůrkách, kam jej Služby města Pardubic odvezly.
16.8. - Lidé si v neděli 28. srpna budou poprvé na jižní Moravě moci prohlédnout, jak vypadají nové elektrické vlaky, které mají od začátku příštího roku jezdit na elektrifikovaných tratích z Brna na osobních tratích. Na brněnském hlavním nádraží bude přes den vystavený první z 37 vlaků, které ponesou jméno Moravia, uvedla na svém webu společnost Kordis JMK. Jde o typ vozidla ze Škody Transportation, které již v desítkách kusů v různých modifikacích provozují po celé republice České dráhy. Během podzimu by měly první vlaky absolvovat první kilometry ve zkušebním provozu s cestujícími, řekla mluvčí krajského úřadu Alena Knotková.
16.8. - Chrudimi se nepodařilo v jednacím řízení s uveřejněním najít provozovatele městské dopravy na období deseti let. Žádný zájemce se nepřihlásil, vedení města muselo soutěž zrušit. Město v podmínkách tendru požadovalo postupné zavedení elektrobusů.
16.8. - ESA logistika, jež patří k předním poskytovatelům komplexních logistických řešení, bude jedním z prvních zákazníků nového Prologis Park Prague-D1 Ostředek situovaného u dálnice D1 nedaleko Prahy. Společnost již nyní využívá skladové prostory své nové budovy, kompletní stěhování na jejích 4 600 metrů čtverečních ji čeká v nadcházejících měsících. ESA logistika podepsala smlouvu o dlouhodobém pronájmu prostor v budově 1, jež pro ni zajistí maximum benefitů spojených s vynikající polohou Ostředku poblíž hlavního města i snadný přístup do dalších významných středoevropských spotřebitelských center.
16.8. - Středočeský kraj bude jednat s obcemi o možném zastavení provozu na několika tratích. Na trati Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav chce Mělník dopravu zachovat, trať má podle něj velký turistický potenciál. Vlaky zde kraj plánuje přestat objednávat od letošního prosince. Protože ještě není definitivně rozhodnuto, není teď možné říct, kterých konkrétních tratí se omezení spojů bude týkat. První schůzky se mají uskutečnit do konce srpna, informovali mluvčí mělnické radnice Barbora Walterová a mluvčí středočeského hejtmanství David Šíma.
16.8. - Linde Material Handling představuje novou generaci vysokozdvižných vozíků poháněných spalovacím motorem řady 1204 s nosností od 3,5 do 5 tun. Nové vozíky Linde s naftovým a LPG pohonem dokážou rychle a efektivně přemístit těžké náklady, mají vysoce výkonný systém pohonu a zvládnou manipulaci s větším množstvím palet najednou. Navíc nabízejí propracované ochranné systémy pro řidiče i okolí a obousměrnou výměnu dat mezi serverem na centrále a vozíkem. Také kabina vozíku poskytuje řidičům vyšší komfort a umožňuje lepší výhled na pracovní plochu.
15.8. – „Možná je v obecném povědomí veřejnosti, že největší zábavou řidičů těžkých vozidel je vzájemně se předjíždět na dálnici téměř shodnou rychlostí. Realita je naštěstí jiná. Řidiči profesionálové najíždějí ročně desítky tisíc kilometrů a na jejich práci je závislá celá společnost. Jsou na silnicích denně. I proto právě profesionální řidiči jsou v krizových situacích nejčastěji ti, kteří si vědí rady, neztrácejí hlavu a dokáží zmírnit a někdy i odvrátit obecné nebezpečí v provozu. Mnozí z nich najeli už milion a více kilometrů. Takoví řidiči rozhodně zaslouží veřejné uznání.