4.4. – Česká společnost AŽD dokončila a předala společnosti Infrastruktura železnice Srbije (Srbské železnice) moderními systémy zabezpečenou železniční trať Subotica – Horgoš (maďarská hranice v Srbsku). Šlo o zakázku v hodnotě 11,6 mil. eur. Trať Subotica – Horgoš je nyní zabezpečena ve čtyřech stanicích (Javna Skladišta, Palić, Bački Vinogradi a Horgoš) českým plně elektronickým digitálním stavědlem StationSWing ESA 44-SB.
Aktuálně
3.4. – Pražský magistrát pronajme Správě železnic (SŽ) zdarma pozemky, které potřebuje použít při modernizaci trati mezi Bubny a Výstavištěm. Ve výpůjčce bude mít správa pozemky od poloviny letošního dubna do konce roku 2024. Za běžných okolností by správa za nájem zaplatila přes 150 milionů Kč. Novinářům to řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Oprava zmíněného úseku je součástí rekonstrukce trati z centra metropole na letiště a dále na Kladno.
3.4 – Od 1. dubna 2023 došlo ke dvěma změnám ve vrcholovém managementu Škoda Group. Funkci President Region West převzal Jan Christoph Harder (50), na pozici Senior Vice President Rolling Stock Engineering nastoupil Laurent Fromont (56). Oba přináší do skupiny znalosti a zkušenosti z mezinárodního prostředí, které pomohou posílit aktivity Škodovky na globálním trhu.
3.4 – Technická správa komunikací (TSK) zahájí 11. dubna 2023 stavební práce na odbočovacím pruhu z ulice Modřanská na Jižní spojku s cílem rozšíření a zvýšení kapacity při nájezdu na Jižní spojku z modřanské strany. Práce jsou naplánovány a koordinovány tak, aby byly ukončeny před zahájeném druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu.
4.4. – Úsek dálnice D35 Janov-Opatovec postaví za zhruba 2,54 miliardy korun sdružení firem MI Roads a Doprastav. Stavba by měla začít přibližně za měsíc. Informoval o tom oznámil generální ředitel státního Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Radek Mátl. „Stavba délky 11,6 kilometru má v právní moci stavební povolení a zahájení její realizace plánujeme na přelom dubna a května tohoto roku,“ oznámil Mátl. Již dříve šéf ŘSD uvedl, že na stavbu dostalo ředitelství čtyři nabídky, z nichž nejvýhodnější podalo právě sdružení MI Roads a Doprastav.
3.4. – Pařížané se včera v referendu vyslovili pro zákaz provozu sdílených elektrických koloběžek v ulicích svého města. Proti tomuto dopravnímu prostředku se postavilo téměř 90 procent hlasujících, informovala podle agentury AFP pařížská radnice. Hlasování není právně závazné, socialistická starostka Anne Hidalgová, která sama zákaz elektrokoloběžek prosazovala, ale už dříve slíbila, že bude vůli většiny obyvatel města respektovat.
3.4. – Dne 11. 4. 2023 bude ve Sbírce mezinárodních smluv jako Sdělení č. 15/2023 Sb.m.s. zveřejněna Dohoda ADR 2023, a to jako Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí změn Přílohy A – Všeobecná ustanovení a ustanovení týkající se nebezpečných látek a předmětů a Přílohy B – ustanovení o dopravních prostředcích a o přepravě Dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR)
2.4. – Otevření renovovaných prostor v historické Fantově budově na pražském hlavním nádraží se blíží. Správa železnic dokončuje obnovu interiérů secesního objektu, na níž se začalo pracovat na podzim 2021. Prostory, kterým se pod dohledem památkářů vrací jejich původní vzhled, se včera mimořádně zpřístupnily veřejnosti. Stavební práce skončí v létě a po kolaudaci se pak plné otevření zrekonstruovaných sálů předpokládá na podzim. Veškeré aktuality, informace o pronájmu i historii budovy přibližuje nový web fantovabudova.cz.
2.4. – Před přístavem v britském Doveru včera dopoledne stáli lidé mířící do Francie v kolonách i několik hodin. Nejhorší byla situace u autobusů, v nichž cestovaly zejména školní skupiny. Včera totiž v Británii začínají dvoutýdenní velikonoční prázdniny. Podle britské strany může za nezvykle dlouhé čekání nevlídné počasí, hustá doprava i zdlouhavé francouzské vstupní kontroly. O dění v přístavu informovala britská média.
2.4. – Divize Siemens Smart Infrastructure zajistila dobíjecí řešení pro Dopravní podnik Ostrava. Čtyři dobíjecí body, každý o jmenovitém výkonu 300 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysoko napěťová infrastruktura od společnosti Siemens tvoří technologické zázemí pro dobíjení největší flotily elektrobusů v České republice.