15.3. – Renault Trucks uzavřel rok 2023 s celkovým objemem 69 859 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 18 %. „Tento solidní obchodní výsledek nám umožní pokračovat v transformaci a v přechodu na udržitelnou dopravu," uvedl Bruno Blin, prezident Renault Trucks. „Renault Trucks se prosazuje jako lídr v oblasti dekarbonizované mobility s 22,4 % podílem elektrických vozidel v segmentu nad 16 tun v Evropě," dodal.
Aktuálně
15.3. – Českým drahám znovu hrozí, že budou muset vrátit státu až sedm miliard korun, které dostaly v roce 2008 za převod části svého majetku na tehdejší Správu železniční dopravní cesty, nynější Správu železnic. Nejvyšší soud vyhověl dovoláním soukromých dopravců RegioJet a Student Agency, podle kterých šlo o nedovolenou státní podporu a nekalou soutěž. Vyplývá to z údajů na úřední desce. Znovu musí rozhodnout Městský soud v Praze, jehož verdikt z roku 2019 Nejvyšší soud zrušil, stejně jako rozsudek vrchního soudu z roku 2020.
15.3. – Stavba nového nádraží a celková přestavba železničního uzlu v Brně by měla začít v tomto desetiletí, řekl včera v Brně generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Ministr dopravy Martin Kupka ho doplnil, že stát pracuje na tom, aby v roce 2035 začalo nové nádraží sloužit. Brněnský radní Petr Kratochvíl včera však poprvé uvedl, že dlouho diskutovaná podzemní dráha, která má spojit nové nádraží s centrem a severem Brna, není prioritou a ještě dlouho se stavět nebude.
14.3. – „Allegro nyní obsluhuje téměř 20 milionů aktivních kupujících ve střední Evropě, přičemž jejich počet roste jak v Polsku, tak v zahraničí, a to s tím, jak pokračujeme v postupném rozšiřování našeho tržiště," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro.
14.3. – Společnost Emirates SkyCargo posiluje svoji přítomnost na třech hlavních digitálních trzích pro nákladní leteckou přepravu a spustila provoz na platformě cargo.one. Toto partnerství zdůrazňuje dlouhodobý závazek společnosti Emirates SkyCargo k zavádění digitálních řešení, která zjednodušují provoz, zvyšují efektivitu a přináší hodnotu pro její globální zákazníky. Partnerství s cargo.one posiluje její pokročilou a zákaznicky orientovanou digitální distribuční strategii a zajišťuje, že nabídka Emirates SkyCargo je dostupná zákazníkům na jimi preferovaných platformách.
14.3. – Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) včera zrušilo výběr vítěze stavby druhého úseku metra D. Hodnoticí komise tak bude znovu posuzovat původně vítěznou nabídku sdružení firem vedeného společností Subterra. Sdělil to vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Výběr vítěze zatím nepravomocně zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Tendr u něj napadlo kvůli údajným chybám v referencích vítěze sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM), které dopravní podnik z tendru vyloučil. DPP se při ověřování napadených referencí dostal do situace, kdy žádný ze subjektů, které v nich vítěz uvádí, není schopen jednoznačně potvrdit části referencí, které stěžovatel napadl. Proto představenstvo výběr zrušilo.
14.3. – S rychlostí vlaků až 200 kilometrů za hodinu se do budoucna počítá na železniční trati z Prahy přes Mladou Boleslav a Turnov na Liberec a dál na hranici s Polskem. Po jednání vlády to včera novinářům řekl premiér Petr Fiala. Studie proveditelnosti kterou loni schválila centrální komise ministerstva dopravy tak počítá se zkrácením jízdní doby ze současných 160 minut na necelých 70 minut.
14.3. - Na konci letošního roku by mělo být na dálnici D35 rozestavěno 64 kilometrů silnice. Stavba by tak podle premiéra Petra Fialy měla patřit k největším stavbám tohoto typu ve střední Evropě. Petr Fiala to řekl při kontrolním dnu na stavbě úseku D35 z Hořic na Jičínsku do Sadové na Hradecku.
13.3. - Plavební komora na Baťově kanálu ve Spytihněvi na Zlínsku bude mít nová vrata. Práce skončí v dubnu tak, aby 1. května mohla bez omezení začít hlavní plavební sezona na Baťově kanálu, sdělil dnes mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař. Povodí Moravy je správcem Baťova kanálu. Oprava téměř 90 let staré plavební komory ve Spytihněvi začala loni v říjnu.
13.3. - Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce a elektrizace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí. Stavba s plánovaným začátkem v závěru příštího roku umožní vedení přímých elektrických vlaků z Vídně přes Gmünd až do Prahy. Současně dojde k vybudování moderních nástupišť ve všech stanicích a zastávkách. Traťová rychlost se zvýší na 120 km/h. To vše po dokončení prací, které potrvají tři roky.