10.12. – Pro stavbaře, kteří pracují na rozšíření dálnice D1 v Brně mezi 194. a 196. kilometrem, začala ve čtvrtek nejkomplikovanější část. Začali postupně bourat desetipolový most přes železniční koridor z Brna do Břeclavi. Zatím se obejdou bez výluk, protože bourají pole, která nejsou nad tratí, ale v lednu bude několik nocí provoz na trati vyloučený, řekl zástupce zhotovitele Jiří Salava z firmy Metrostav Infrastructure.
Aktuálně
1.12. – Řidiči, kteří při jízdě zaznamenají vybržďování nebo podobně závažné počínání, zahlcují centrální policejní e-podatelnu záběry z autokamer. Správným postupem je přitom okamžitě volat tísňovou linku 158, nikoliv zasílat videa až zpětně. Upozornil na to ředitel dopravní policie Jiří Zlý. Podotkl, že každé poskytnutí videa přes e-podatelnu automaticky staví jeho autora do role svědka, kterého policie musí kontaktovat.
9.12. – Společnost FlixTrain dále rozšiřuje svou spolupráci se svazem Deutschlandtarifverbund (DTV): Od změny jízdního řádu 10. prosince 2023 bude prostřednictvím kombinované jízdenky s FlixTrain a regionální dopravou připojeno k zelené železniční síti celkem 31 měst. Díky rozšířené nabídce mohou cestující cestovat s FlixTrainem do ještě více destinací po celém Německu. Posíleny budou zejména spoje ve východním a západním Německu.
9.12. – Scania se o svých nových plynových motorech poprvé zmínila na loňském veletrhu IAA, zásadní obrat ale přichází v momentě, kdy se tyto motory objevují na trhu – nyní jsou spárovány se dvěma třetinami pohonného ústrojí Super. Nové motory tvoří spolu s převodovkou G25 a zádní nápravou pocházející z dieselového sourozence psehrané trio. Výsledkem je podle výrobce potvrzená úspora paliva na dálkových trasách ve výši 5 %.
9.12. – Ministerstvo dopravy poslalo projekt stavby vysokorychlostní tratě mezi Modřicemi a Rakvicemi na jižní Moravě do procesu posuzování vlivu na životní prostředí. Jde o trať, která by se měla stavět jako první a Správa železnic předpokládá, že začne v roce 2027, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA. Novostavba dvoukolejné trati má měřit 45 kilometrů a hotová má být v roce 2030.
8.12. – V Německu ve čtvrek večer začala stávka strojvedoucích, která skončí v pátek ve 22:00. Mluvčí železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) Achim Stauss na tiskové konferenci oznámil, že firma během stávky vypraví zhruba pětinu dálkových spojů. Ochromeny budou mimo jiné některé spoje s Českem. Protest vyhlásily Odbory německých strojvedoucích (GDL), které tak chtějí dráhy přinutit ke zvýšení mezd.
8.12. – Společnost STILL, která je jedním z předních dodavatelů intralogistických řešení, v Hamburku slavnostně spustila první výrobní linku na 24V systémy palivových článků. STILL se tak v oblasti intralogistiky stal prvním výrobcem v Evropě, který může nabídnout vlastní systém vodíkových palivových článků.
8.12. – Se začátkem platnosti nového jízdního řádu od 10. prosince 2023 přichází České dráhy s několika novinkami oblasti tarifu a odbavení. Patrně nejzajímavější změnou bude pro cestující možnost pořízení bezplatných místenek k jízdenkám na vlaky ČD překračující hranice České republiky, a to v online odbavovacích kanálech a kdykoliv před odjezdem. Zvýší se také komfort při nákupu jízdních dokladů u vlaků z Maďarska. Cestující si budou moci vybrat místo z rezervačního plánu nově i ve směru do České republiky. Díky této změně budou rezervační plány dostupné pro všechny spoje z Břeclavi a Brna do Prahy.
8.12. – Mezinárodní balíkový přepravce GLS rozšiřuje svoji síť výdejních automatů GLS Parcel Box o novou řadu Solar. Boxy s optimalizovanou energetickou spotřebou jsou napájeny výhradně solárními panely a GLS na jejich vývoji spolupracovala s českou výrobní firmou Alfa3. GLS tak reaguje na stále rostoucí oblibu balíkomatů i zájem zákazníků o ekologická řešení přepravy balíků. Podle průzkumu z jara letošního roku tuto formu převzetí balíků v současnosti aktivně využívá již každý třetí Čech.
8.12. – Martin Beneš se stává novým CEO společnosti Mailstep a její zahraniční obchodní značky Mailship. Do čela společnosti přichází s posláním transformovat Mailstep na silného evropského hráče, který je schopen dominovat v oblasti fulfillmentu a s tím spojenými službami. Na pozici nového obchodního ředitele zároveň přichází Jakub Mates. Na starost bude mít především podporu obchodu napříč Evropou.