12.10. – Společnost Ligneta, která na základě desetileté smlouvy provozuje MHD na Sokolovsku, požádala města a obce o dorovnávání mezd řidičů na výši, kterou pobírají řidiči u Dopravního podniku Karlovy Vary (DPKV). Města na Sokolovsku to ale odmítla. Řidiči Lignety hrozí i stávkou. Podle jednatele Lignety Petra Schmida však firma musí dodržet podmínky smlouvy s obcemi na Sokolovsku, která vznikla ještě předtím, než kraj provozováním meziměstské dopravy pověřil DPKV.
Aktuálně
11.10. – Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
11.10. – Společnost DKV Mobility zařadila nově do své akceptační sítě 75 čerpacích stanic RoBin OIL společnosti ČEPRO. DKV Mobility tak nabízí přístup ke kompletní síti státního distributora paliv, který kromě sítě RoBin OIL spravuje také 209 čerpacích stanic EuroOil.
11.10. – V prostorách Kongresového centra Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře se bude 17. a 18. října konat mezinárodní odborná konference „Vozidlo, infrastruktura a objednávka veřejných služeb na železnici“. Vystoupí na ní řada domácích i zahraničních špičkových odborníků. Informoval o tom Petr Moravec, výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců (SVOD Bohemia).
11.10. – Renault Trucks uvádí na trh nákladní vozidla modelové řady 2025. Nové modely Renault Trucks T, T High, C a K jsou navrženy tak, aby optimalizovaly spotřebu paliva, bezpečnost a jízdní komfort. Ve srovnání s předchozí generací nabízejí snížení spotřeby paliva až o 3 %, čímž dopravcům poskytují vyšší produktivitu a zároveň snižují jejich dopad na životní prostředí.
11.10. – Dálnici D10 u Brandýsa nad Labem překlene už o tomto víkendu nový železniční most. Jeho oblouková ocelová konstrukce má rozpětí 68 metrů a umožní budoucí rozšíření vytížené silniční komunikace o třetí pruh v každém směru. Vlaky z Čelákovic do Brandýsa začnou využívat nové přemostění už na konci října. Nová ocelová konstrukce, takzvaný Langerův trám, váží 400 tun. Nyní se kompletuje na předpolí mostu, následně se přesune do pozice v blízkosti své definitivní polohy. Do ní se usadí za pomoci těžkého jeřábu v noci ze soboty na neděli.
11.10. – Středočeský kraj podá kvůli tendru na běžnou a zimní údržbu silnic druhé a třetí třídy pro oblast Mnichovo Hradiště podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Do tendru vyhlášeného na jaře se přihlásilo jediné sdružení utvořené z původních dodavatelů, maximální plánovanou cenu překročili v nabídce zhruba o miliardu korun. Krajští radní včera vzali na vědomí doporučení na zrušení zakázky, zrušit ji ale musí zadavatel, tedy Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS). Novinářům to po jednání krajské rady řekl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
10.10. – Svaz průmysl a dopravy již na jaře předal MPO svou vizi hospodářské politiky, ke které musí ČR a všichni aktéři – firmy i stát – směřovat v podobě konkrétních kroků a jasných měřitelných cílů. „Pozitivní je, že hlavní cíl a ukazatel Hospodářské strategie ČR ´dostat ČR do TOP 10 v rámci ukazatele ekonomické úrovně HDP na hlavu´ vychází a v podstatě kopíruje jeden z hlavních indikátorů vize hospodářské politiky SP ČR. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl Martin Jahn, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
10.10. – Nových pět dobíjecích stanic a výkon 1 000 kW. U českobudějovického hypermarketu Globus je otevřen nový dobíjecí hub, který řidičům elektromobilů nabídne nejvýkonnější dobíjecí stanice v Jihočeském kraji a zároveň disponuje i největším počtem dobíjecích bodů na jednom místě nejen na jihu Čech, ale také v celé síti E.ON Drive v České republice. V novém hubu nabije naráz až deset elektromobilů a když se k tomu přidá dosavadní 50 kW stanice, nabíjet v této lokalitě může až dvanáct vozů najednou.
10.10. – Firma SOR Libchavy, která vyrábí autobusy a trolejbusy, skončila loni s rekordní ztrátou 260 milionů korun. Rok předtím měla ztrátu 111 milionů korun. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb se přitom meziročně zvýšily o jedno procento na 3,025 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Společnost loni prodala 504 autobusů, což bylo nejméně za posledních šest let. Klesá podíl prodejů na tuzemském trhu, je méně než poloviční.