Celkem čtyři logistická centra provozuje společnost Lidl v České republice, aby jejich prostřednictvím zajišťovala zásobování více než 230 prodejen po celém území České republiky. Na to, jak centra fungují a jaké používají skladové systémy, jsme se zeptali vedoucího úseku logistiky Marka Burzy.
Vydání 11/2016
Při nákupu manipulační techniky je jedním z rozhodujících faktorů její financování. S trochou nadsázky se dá říci, že stejně široké, jako je portfolio manipulační techniky, je pestrá také nabídka produktů finančních institucí, které umožňují její financování. Obecně se dá říct, že pro financování vysokozdvižných vozíků se tradičně využívají finanční produkty s plnou amortizací, tedy finanční leasing a spotřebitelský úvěr. „V posledních letech ale nabývá na významu operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, se kterou zákazník získává kompletní balíček služeb,“ řekl Pavel Soldán, Industry & Vendor Manager v SG Equipment Finance. Především tuto variantu financování pak nabízejí leasingové společnosti v úzké spolupráci s dodavateli manipulační techniky.
Ministr dopravy Dan Ťok na nedávném Žofínském fóru věnovaném dopravní infrastruktuře, klíčovým legislativním normám a výhledu dopravního stavitelství razantně odmítl, že se u nás staví nejdražší dálnice v Evropě. Pokud by se však dotaz z pléna týkal délky výstavby dopravní infrastruktury, už by asi tak razantně odmítavá odpověď přijít nemohla. Právě délka přípravy a samotné výstavby zejména nových dálnic a silnic je trnem v oku nejen ministerstvu dopravy.
Provozovatelé skladů, výrobních areálů a logistických center si jsou vědomi rizik, která mohou při práci s manipulační technikou nastat, a nepodceňují proto pojištění. V centru jejich zájmu dnes už nestojí jen majetkové živelní pojištění, pojištění odcizení a strojní pojištění, často žádají i pojištění odpovědnosti. V nabídkách pojišťoven nechybí ani tzv. allrisk pojištění, které chrání techniku komplexně proti celé řadě nejrůznějších rizik.
Včas nezjištěné únavové vady materiálu jsou nejčastější příčinou nehod ze zanedbání v přístavech. Na tuto skutečnost upozorňuje německé sdružení výrobců přístavního zařízení Pema v nejnovější studii. Ocelové konstrukce, typicky přístavní jeřáby, se mohou nečekaně rozlomit, i když jejich zatížení zdaleka nedosahuje provozních limitů.
Rejdařství Hanjin, Hapag-Lloyd, „K“ Line, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha a Yang Ming vytvoří novou alianci, která pokryje svou sítí spojů všechny obchodní trasy mezi východem a západem (Asie – Evropa / Středomoří, Asie – západní pobřeží Severní Ameriky, Asie – východní pobřeží Severní Ameriky, „transatlantická osa“ Evropa – Severní Amerika, Asie – Střední východ / Perský záliv / Rudé moře).
Největší český železniční nákladní dopravce, společnost ČD Cargo, vykázal za loňský rok čistý zisk na hranici půl miliardy korun. Podařilo se mu vytěžit maximum z mimořádných příležitostí v rámci ostatního podnikání, což významně podpořilo celkově vyšší tržby společnosti. Na straně nákladů pak pokračovala optimalizační a restrukturalizační opatření nastartovaná v minulých letech zaměřená průřezově celou společností.
Koncept mezinárodních koridorů pro železniční nákladní dopravu RFC (Rail Fright Corridor) je nejproduktivnějším nástrojem vyvinutým pro řešení přeshraniční železniční přepravy v Evropě. Uvádí to Mezinárodní unie kombinované dopravy UIRR ve svém pozičním dokumentu, v němž navrhla řadu opatření pro vylepšení funkčnosti devíti současných koridorů.
Jedno z hlavních plenárních zasedání letošního Evropského kongresu ITS bude zaměřeno na koncept multimodální dopravy Mobilita jako služba (Mobility As A Service – MAAS), který představuje jednu z možných budoucích alternativ k individuální osobní dopravě.
SPEDICE