​Zeptali jsme se Radima Paigera, generálního ředitele WALBO WAGONS

​Zeptali jsme se Radima Paigera, generálního ředitele WALBO WAGONS

Můžete společnost WALBO WAGONS stručně představit? Na co se zaměřujete?

Společnost WALBO WAGONS s.r.o. byla založena v únoru 2020 a uzavřela tak skupinu čtyř samostatných divizí, které jsou součástí přední evropské strojírenské rodinné skupiny WALBO GROUP působící na trhu již od roku 2016. Hlavní činností je především vývoj nových nákladních železničních vagónů všech typů, z nichž jsme se zaměřili především na intermodální segment, ve kterém spatřujeme velkou budoucnost. Vsadili jsme na více jak patnáctileté zkušenosti našeho technického týmu, který je naši velkou oporou. Jsme sice mladou společností, nicméně už v prvních dvou letech jsme získali potřebnou důvěru u řady evropských zákazníků, kteří již využili našich služeb.

O jaké vaše služby, respektive o jakou výrobu mají v současnosti zákazníci největší zájem?

Aktuálně je největší poptávka po plošinových kloubových vozech určených pro přepravu ISO kontejnerů všech typů. Konkrétně pak jde o vůz Sggmrss 90’, který nedávno úspěšně prošel všemi dynamickým zkouškami a na podzim tohoto roku získá evropský typový certifikát. Rovněž je vysoký zájem po zakázkové výrobě speciálních vozů pro údržbu železničních tratí, což je pro nás rovněž velmi úspěšný produkt. Před několika měsíci jsme také získali zakázku od významného globálního hráče na sériové dodávky unikátního plošinového vozu Sggnss 80’, který se řadí mezi nejdelší vagóny ve své třídě. Ten nyní bude zařazen do zkoušek a na trh bude uveden v roce 2023.

Jaké jsou vaše plány pro letošní rok a do budoucna?

Mezi nejbližší plány dalšího rozvoje divize WALBO WAGONS patří především podzimní spuštění sériové výroby již zmiňovaných plošinových vozů Sggmrss 90’, jejichž součástí bude i sériová výroba čelníkových podvozků Y25Ls(s)(d)1. Ty budou určeny jak pro integraci do samotných vozů, ale také pro přímý prodej zájemcům z celé Evropy. V současnosti intenzivně budujeme moderní robotické svařovací centrum, které nám umožní dosáhnout vysokého výrobního výkonu a vynikající kvality našich produktů. Samotná finalizace vozů pak bude probíhat ve vlastních prostorách nového výrobního závodu na Ostravsku. Intermodální rodinu našich železničních vozů pak plánujeme v roce 2023 rozšířit i o model Sggrss 80’, o který je rovněž vysoký zájem.

Vrcholem letošní sezóny pak bude premiérové uvedení na trh dvou intermodálních zástupců Sggmrss 90’ a Sggnss 80’ na mezinárodním veletrhu InnoTrans v Berlíně.

(lan)

Foto: WALBO WAGONWS

spinner