Příprava novostavby trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze

Příprava novostavby trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze

24.4. - Poslední stupeň projektové přípravy, kterým je dokumentace pro stavební povolení, zbývá vytvořit před zahájením novostavby trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo). Právě na zhotovitele této dokumentace nyní Správa železnic vypisuje veřejnou zakázku. Její součástí bude i digitální model stavby (BIM). Samotná realizace traťového úseku by měla začít za tři roky. Součástí stavby je i železniční zastávka Praha-Dlouhá Míle včetně záchytného parkoviště P+R a autobusového terminálu.

Připravovaná novostavba je součástí chystaného železničního spojení mezi Prahou, letištěm a Kladnem. Spočívá ve výstavbě dvou kolejí v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla, a to včetně nové železniční zastávky Praha-Dlouhá Míle. Ta se bude nacházet v rozvojovém území v blízkosti přistávací dráhy Letiště Václava Havla, nákupního centra Šestka a rychlostní komunikace Pražský okruh. V budoucnosti zde má vzniknout významný dopravní uzel s možností přestupu na městskou a příměstskou autobusovou dopravu a výhledově i na tramvaje.

Kromě záchytného parkoviště P+R (po rozšíření s kapacitou až 2000 parkovacích míst) se na východní a severní straně nad zastávkou vybuduje také autobusový terminál. Podoba železniční zastávky ještě projde architektonickou revizí v chystaném projektovém stupni dokumentace pro stavební povolení.

Celý připravovaný projekt umožní přímé napojení mezinárodního letiště na železnici, jízdní doba mezi centrem Prahy a letištěm se předpokládá okolo 25 minut, do Kladna by cesta měla trvat půl hodiny. Přípravu projektu Správa železnic úzce koordinuje s Letištěm Praha.

(pav)

Vizualizace: Správa železnic 

spinner