Odměny vedení Správy železnic se budou nově řídit hlavně podle zpoždění

Odměny vedení Správy železnic se budou nově řídit hlavně podle zpoždění

26.8. - Správní rada Správy železnic změnila kritéria pro odměňování generálního ředitele, jeho náměstků a dalších vedoucích pracovníků od příštího roku. Největší váhu bude mít soubor kritérií hodnotících spolehlivost a propustnost železniční sítě, tedy míru zpoždění osobních i nákladních vlaků. Ta dosud v kritériích zcela chyběla. Zpoždění vlaků v posledních měsících výrazně narostla kvůli stavebním pracím na jednotlivých tratích. Po dnešním jednání správní rady to uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Podle generálního ředitele Jiřího Svobody se v poslední době sešlo několik staveb na hlavních tratích, které způsobovaly velká zpoždění. Již v příštím týdnu by měla skončit zásadní omezení na úsecích Kolín - Velim a Velim - Poříčany na prvním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou. Další stavba, spojka Dluhonice, by měla být dokončena v listopadu.

Kritérium spolehlivosti a propustnosti sítě bude mít celkovou váhu v odměnách 40 procent. Bude mimo jiné sledovat, jak se meziročně zlepšila míra zpoždění vlaků, jaká je výkonnost nákladní dopravy a kolik hodin stál provoz kvůli poruchám zabezpečovacího zařízení nebo trakčního vedení.

Mezi další kritéria patří realizace prioritních projektů, mezi něž patří výstavba tratí Praha -Beroun nebo klíčových spojení Brno - Přerov nebo Praha - Letiště Václava Havla. To bude mít váhu 20 procent. Dalších deset procent bude za plnění dalších projektů. Zbytek kritérií bude hodnotit organizaci provozu a komunikaci a informovanost veřejnosti.

Správní rada jednala poprvé v obměněném složení. Od července ji nově vede hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček. Správní rada má dohlížet nad hospodařením jedné z největších státních organizací a řeší například i personální změny nejvyššího vedení. O jejím složení rozhoduje vláda, většinou na doporučení ministerstva dopravy.

(čtk)

Foto: Správa železnic

spinner