Konsolidované tržby Leo Express za rok 2022 přesáhly půl miliardy korun

Konsolidované tržby Leo Express za rok 2022 přesáhly půl miliardy korun

16.5. - Leo Express zaznamenal meziroční růst konsolidovaných tržeb o 15 %. Za loňský rok tak dosáhly více než půl miliardy korun. EBITDAR (Zisk před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy) přesáhl 100 milionů korun a meziročně tak stoupl o 10 %. Přibližně 100 milionů korun pak firma letos plánuje investovat do svého rozvoje a otevírá nové pracovní příležitosti v Česku i na Slovensku. Do roku 2030 chce Leo Express získat významný podíl na trhu železniční osobní dopravy v Česku a rozjet další projekty v okolních zemích. Vlaková a autobusová společnost přepravila v roce 2022 téměř 1,5 milionu cestujících. V letošním roce se dopravce soustředí především na spuštění linky Bratislava – Komárno nebo na nový korporátní program pro firemní zákazníky.

„Leo Express plánuje v Česku a okolních zemích další rozvoj, do kterého jen letos investuje přes 100 milionů korun z kapitálových rezerv. Otevíráme také nová pracovní místa v Česku a na Slovensku. Zároveň se nám loni podařilo překročit půl miliardy korun v konsolidovaných tržbách. To představuje 15% nárůst oproti roku 2021. Růst tržeb ukazuje, že zákazníci oceňují Leo Express pro jeho služby, které patří především ve vyšších třídách k nejlepším v dálkové dopravě ve střední Evropě. Leo Express také vede ve statistikách dochvilnosti a bezpečnosti mezi dopravci a zároveň nabízí špičkový catering s donáškou až na místo”, řekl Emil Sedlařík, mluvčí skupiny Leo Express.

Leo Express v roce 2022 převezl téměř 1,5 milionu cestujících nejen v Česku, ale také na Slovensku, v Polsku a na Ukrajině. Z toho bylo 938 tisíc na komerčních spojích mezí Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska. Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Celkem pak vypravil 5 444 vlakových spojů. Ty na kolejích ujely 2,3 milionu kilometrů. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila na 19 tisíc cestujících.

Investujeme do rozvoje a soustředíme se na Slovensko

Leo Express plánuje v letošním roce investovat přibližně 100 milionů korun z kapitálových rezerv do nových projektů a dalšího rozvoje. Soustředit se bude především na rozjezd nové vlakové linky mezi Bratislavou a Komárnem. Na trati bude provozovat obdobné vlaky, které si mohou cestující již nyní vyzkoušet v závazkové dopravě na Orlicku. V rámci příprav nyní Leo Express hledá nové zaměstnance pro zajištění provozu. Kromě strojvedoucích jsou to seniorní mechanici a mechaničky, elektrikáři a elektrikářky a také mistr či mistrová údržby. Zároveň probíhají debaty s potenciálními dodavateli služeb.

Slovensko se již nyní výrazně podílí na počtu přepravených osob. Celkem zde Leo Express v loňském roce převezl 142 tisíc cestujících a vypravil přes 1 100 spojů. Ty ujely celkem 356 tisíc kilometrů.

Korporátní program a další zvýšení bezbariérovosti

Leo Express představil nové odměny v rámci svého korporátního programu Corporate, který umožňuje firmám nákup na fakturu za zvýhodněných podmínek. Nově firemní zákazník již při registraci získá 5% slevu z ceny na faktuře, dosáhnout může slevy až 10 % dle obratu za posledních 365 dní. Díky novým funkcím si firmy ve svém účtu mohou zobrazit aktuálně dosaženou slevu a roční útratu, stáhnout si měsíční vyúčtování a změnit si fakturační e-mail, nastavit disponenty pro platby na fakturu nebo si zobrazit seznam přiřazených kumulativních kódů se zůstatky a expirací. Všechny tyto funkce jsou dostupné nejen na webových stránkách, ale také v mobilní aplikaci. Leo Express nabízí také korporátní program Corporate Family, díky kterému mohou firmy nabídnout svým zaměstnancům benefit dvojitého cashbacku až 20 % pro jejich soukromé cesty. Vstup do korporátních programů je zdarma, registrace probíhá online přes formulář na webu nebo v aplikaci.

Leo Express také oznámil změnu v objednávání přepravy osob s ortopedickým vozíkem, která umožní ještě snadnější cestování. Nově totiž takovým cestujícím odpadá nutnost nahlásit svou cestu spojem dopravce prostřednictvím e-mailu, jak tomu bylo doposud. Po zakoupení jízdenky dispečeři automaticky zajistí vše potřebné pro bezpečný nástup a výstup cestujícího na ortopedickém vozíku a zajištění přepravy potvrdí zákazníkovi e-mailem nejpozději 24 hodin před odjezdem zvoleného spoje. Na hlavních vlakových spojích ruší Leo Express tuto povinnost jako první dopravce.

(pav)

Foto: Leo Express

spinner