ČD dodaly na jih Čech nové RegioPantery, pokryjí tři čtvrtiny elektrické dopravy

ČD dodaly na jih Čech nové RegioPantery, pokryjí tři čtvrtiny elektrické dopravy

2.6. - České dráhy (ČD) dnes poprvé vypravily z českobudějovického nádraží čtyři nové vlakové soupravy RegioPanter. Jde o součást smlouvy s Jihočeským krajem. Na jihu Čech bude do září jezdit deset těchto nových elektrických souprav, cena jedné je 117 milionů Kč. Dnes vyjely do Veselí nad Lužnicí, Borovan, Číčenic a Kaplice. Vlaky RegioPanter nyní pokryjí tři čtvrtiny elektrické regionální dopravy v kraji. Od roku 2024 by mohlo jezdit dalších pět na tratích Rybník - Lipno nad Vltavou a České Budějovice - Horní Dvořiště. Novinářům to dnes řekli zástupci ČD a kraje.

"Těchto deset nových RegioPanterů budeme nasazovat na regionální vlaky z Českých Budějovic do Strakonic, Písku, Jindřichova Hradce a částečně i do Horního Dvořiště. Poslední dva kusy z této desetikusové série budou zajišťovat pravidelnou osobní dopravu mezi Českými Budějovicemi a Táborem zhruba od září, a to po zahájení jednokolejného provozu po novém koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Ve všech nových soupravách je zabezpečovací systém ETCS, díky němu lze v případě potřeby zastavit vlak na dálku. V některých úsecích mezi Budějovicemi a Táborem budou RegioPantery moci jet svou maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině. ČD podle Ješety díky novým vlakům naplňují jeden ze svých největších závazků vůči kraji, jehož investiční hodnota 1,2 miliardy Kč.

V kraji zatím jezdily čtyři nízkopodlažní elektrické soupravy RegioPanter řady 650 se dvěma vagony na trati Strakonice - České Budějovice - České Velenice. ČD jednají s krajem o tom, že dodají dalších pěti souprav pro tratě Rybník - Lipno nad Vltavou a České Budějovice - Horní Dvořiště, od roku 2024. V kraji bude od letošního září jezdit 14 souprav RegioPanter. Jsou bezbariérové, s klimatizací, cestujícím nabízí také wi-fi, zásuvky pro dobíjení elektroniky a místa pro přepravu kočárků a kol. V každé je 140 míst k sezení.

Ve vlaku do Plané nad Lužnicí mají dnes výjezdní zasedání i krajští radní. "Žádné zvýšené náklady to nenese, neplatíme za to vůbec nic. Přišlo nám ale docela rozumné, aby si radní do toho vlaku sedli, aby se s ním svezli, zažili to, co podstupuje velká část Jihočechů na cestách do práce. Pokud žijete ve velkém okresním městě a nejezdíte tím vlakem, tak se do něj často (vůbec) nedostanete," řekl ČTK jihočeský hejtman Martin Kuba.

ČD již dříve oznámily, že na jihočeských tratích chtějí na základě smlouvy s Jihočeským krajem investovat do moderních souprav letos a příští rok téměř dvě miliardy korun. V roce 2023 nasadí národní dopravce na trati Tábor - Písek - Strakonice sedm nových motorových souprav polského výrobce PESA Bydgoszcz. Budou mít také systém ETCS, 115 míst k sezení i wi-fi připojení.

(čtk)

Ilustrační foto: ČD

spinner