Výběr článku z DN č. 18 – 19 přineseme 29. září.
(red)
Silniční dopravci se v současné době potýkají s poklesem přeprav a zároveň s dalším nárůstem vstupních nákladů. O aktuální situaci a o výhledu na další období jsme hovořili s generálním tajemníkem Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěchem Hromířem.
Maersk opouští projekt digitalizace komunikačních procesů TradeLens. Můžeme to označit za nedávný příběh, nebo za blížící se lekci, ale to, jak to dopadlo, bychom si měli všichni zapamatovat.
Mercedes-Benz Trucks na konci srpna úspěšně dokončil letní testování bateriového elektrického vozidla eActros 600 pro dálkovou přepravu. Po dobu přibližně pěti týdnů testovací inženýři podrobovali elektrický nákladní vůz zkouškám při vysokých teplotách až 44 stupňů Celsia v Andalusii na jihu Španělska.
Novela silničního zákona přináší vedle změn v bodovém systému také významnou změnu pro podnikatele – řidičský průkaz skupiny B umožní řízení vozidel na alternativní pohon, zejména elektrických dodávek do 4,25 tuny.
Největší český distributor plynu, skupina GasNet, aktuálně zprovoznil u hlavního města v blízkosti české páteřní dálnice D1 svou pátou plnicí stanici pro kamiony s motorem na zkapalněný zemní plyn (LNG). GasNet stanici postavil přímo u dálničního exitu 12 a novou plničku najdou řidiči v logistickém areálu Prologis v Říčanech-Jažlovicích. Je otevřena non-stop pro všechny typy LNG tahačů. GasNet jako český lídr v LNG pro kamionovou dopravu tak pokračuje v rozvoji této nízkoemisní technologie v Česku.
Společnosti Schmitz Cargobull a RIO společně vyvíjejí další digitální komunikaci mezi přívěsem a tahačem. Partnerství se společností RIO umožňuje předávání dat z přívěsu Schmitz Cargobull na portál RIO a import telematických dat z nákladního vozidla prostřednictvím připojení k centru pro správu dat TrailerConnect.
Na podzim roku 2021 představila společnost DAF Trucks novou generaci modelů DAF XF, XG a XG+ a ještě v témže roce s ní získala ocenění International Truck of the Year 2022. Nyní jsme si mohli vyzkoušet verzi tahače DAF XG+ 480 FT 4×2 i na českých silnicích, a to jak jinak než v plně naložené čtyřicetitunové soupravě.
Po necelých dvou letech od zahájení prací přešel do ostrého provozu inteligentní dopravní systém (IDS) v Hradci Králové. Smyslem projektu je přinést městu ucelený telematický systém s hlavním zaměřením na řízení, informování a sběr dat pro optimalizaci dopravy. Systém byl navržen s ohledem na předpokládaný vývoj dopravní situace města v dalších letech s možností provázaní a sdílení dat s vlivným okolím (například s provozovateli státních a krajských komunikací v okolí města, nebo s blízkým městem Pardubice).
Mezinárodní železniční doprava se ve srovnání se silniční a leteckou dopravou potýká s významnými provozními překážkami, které spočívají v přísných jazykových požadavcích, jež brání rozvoji mezinárodní dopravy. Ve společném prohlášení to uvedla Evropská asociace nákladních železničních dopravců (ERFA) a sdružení nezávislých společností osobní železniční dopravy ALLRAIL.