​Úsekově měření rychlosti u Jesenice a Modletic je již připraveno k ostrému provozu

​Úsekově měření rychlosti u Jesenice a Modletic je již připraveno k ostrému provozu

17.9. – Na vybraných úsecích dálnice D0 u Jesenice a Modletic probíhala výstavba úsekového měření rychlosti. Systémy již úspěšně  prošly zkušebním provozem a z technického ani administrativního hlediska již nic nebrání jejich užívání v rámci ostrého provozu. Uvedl to Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

Systém podle něj jako první v republice bude měřit duálně, tedy separátně rychlost nákladních a osobních vozidel. Na vjezdových řezech je pro každý měřený jízdní pruh umístěn pár indukčních smyček, pomocí kterých dochází ke klasifikaci vozidel do tříd (do 3,5 tun a nad 3,5 tun) kvůli možným rozdílným maximálním povoleným rychlostem pro osobní a nákladní vozidla. Pomocí indukčních smyček lze také certifikovaně měřit okamžitou rychlost vozidel a sčítat dopravně-inženýrská data. „Systém je součástí liniového řízení dopravy na dálnici D0 v úseku mezi dálnicí D5 a D1 a stane se tak rovněž účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto dopravně vytíženém úseku,“ uvedl Martin Buček.

Konkrétně se jedná o tyto úseky:

D0 Jesenice km 1,058 – 1,850 směr D5, délka cca 800 m

D0 Jesenice km 1,650 – 0,495 směr D1, délka cca 1200 m

D0 Modletice km 77,115 – 78,100 směr D5, délka cca 1000 m

D0 Modletice km 78,305 – 77,155 směr D1, délka cca 1200 m

(lan)

Foto: ŘSD

spinner