25. září 2025, lan

26.9. – Dozorčí rada společnosti Schmitz Cargobull AG na valné hromadě dne 23. září 2025 dokončila konsolidovanou účetní závěrku za finanční rok 2024/25 (od 1. dubna 2024 do 31. března 2025). Finanční rok byl podle ní formován náročným tržním prostředím s přetrvávajícím omezením investic, nadměrnou kapacitou v tomto sektoru a zvyšujícím se nákladovým a regulačním tlakem. V důsledku těchto základních podmínek poklesl objem výroby přibližně o 6,5 % na 42 353 vozů (předchozí rok: 45 340 vozů).
Navzdory poklesu počtu prodaných kusů se společnosti Schmitz Cargobull, která zaměstnává přibližně 6 400 zaměstnanců, podařilo rozšířit svůj podíl na klesajícím evropském trhu s přípojnými vozidly na 25 % a uhájit tak svou pozici nesporného lídra v oboru.
Pokles tržeb a zisku se shoduje s vysokými investicemi do inovativních technologií a výrobních kapacit
V důsledku poklesu jednotkových tržeb se obrat ve srovnání s předchozím rokem snížil o 10,2 % na přibližně 2,16 miliardy eur. Zvýšené náklady na energie, personál a regulační požadavky výrazně zatížily konsolidovaný výsledek koncernu, který činil přibližně 1 mil. €.
"I přes značný ekonomický tlak jsme investovali zejména do opatření ke zvýšení produktivity, ale také do výzkumu a vývoje. Naším cílem je poskytnout našim zákazníkům spolehlivá a ekonomická přepravní řešení, která jim pomohou provozovat ziskové podnikání," řekl Andreas Schmitz, předseda představenstva společnosti Schmitz Cargobull AG. "Naše produkty a služby musí být odpovědí na výzvy, kterým čelí naši zákazníci ve své každodenní obchodní činnosti," dodal.
V uplynulém obchodním roce investovala společnost Schmitz Cargobull více než 73 milionů eur do vývoje produktů, výrobní sítě a do digitalizace, automatizace a udržitelnosti. V příštích letech bude investováno více než 50 milionů eur do rozšíření výrobních kapacit pro chladírenské návěsy a skříňová vozidla v závodě ve Vredenu. Jádrem těchto plánů je nová výrobní hala vybavená špičkovou technologií a automatizovanými procesy, která umožní zvýšit kapacitu na 40 chladírenských vozidel za směnu. Současně se doba cyklu na návěs sníží z 15 na 10 minut, což odpovídá zvýšení efektivity přibližně o jednu třetinu. Dalších 13 milionů eur bude investováno do modernizace pěnicích strojů.
Strategie 2030 v plném proudu
Na konci obchodního roku 2024/25 stanovila společnost Schmitz Cargobull uzavřením své Strategie 2025 kurz do budoucna. S rozvojem nové Strategie 2030 bude společnost i nadále sledovat své ambiciózní ekonomické cíle s upravenými opatřeními a dále je zdokonalovat. Pod heslem „Zajištění ziskového růstu – dohromady, rozhodně, udržitelně“ si Schmitz Cargobull klade za cíl pokračovat ve zlepšování své konkurenceschopnosti a ziskovosti, dosahovat svých cílů v oblasti udržitelnosti a působit pro své zákazníky jako partner v oblasti osvědčených postupů. To vše je založeno na spolehlivosti, férových obchodních vztazích a společenské odpovědnosti.
Mezinárodní spolupráce jako hnací síla růstu
Při posilování svého mezinárodního podnikání sází společnost Schmitz Cargobull na strategickou spolupráci. Cílem je nabízet vysoce kvalitní řešení, která byla přizpůsobena místním trhům po celém světě, a zároveň zajistit nízké provozní náklady, působivou odolnost a vysokou hodnotu při dalším prodeji. Od ledna 2024 je v evropské prodejní síti k dispozici lehký návěs BERGERecotrailer včetně služeb Schmitz Cargobull Services. Další spolupráce proběhla se společností Atlantis Global System na rozšíření telematických řešení pro chladicí řetězce, s přívěsy GT Trailers pro plachtové nástavby pro tahače a přípojná vozidla a s dalšími partnery projektu. Kromě toho společnost Schmitz Cargobull a její partner GRW v tomto období získali tankovací divizi společnosti Van Hool.
Změny v představenstvu a dozorčí radě
Dne 1. dubna 2025 byl Ralph Kleideiter jmenován novým CSO představenstva. Divizi dočasně řídil od srpna 2024. Pozice Marnixe Lannoijeho, technologického ředitele (CTO), který je zodpovědný za výzkum a vývoj, byla na konci finančního roku 2024/25 prodloužena o dalších pět let. Lannoije se aktivně podílel na různých vývojích, včetně akvizic společnosti Van Hool a španělských specialistů na telematiku AGS, Atlantis Global System.
Bernhard Schmitz byl 24. září 2024 přivítán jako nový člen dozorčí rady. Schmitz je akcionářem, členem rodinné rady Schmitz Cargobull a renomovaným odborníkem v oboru.
(lan)
Foto: Schmitz Cargobull
Na snímku je představenstvo společnosti Schmitz Cargobull. Zleva jsou Marnix Lannoije (CTO), Andreas Busacker (CFO), Andreas Schmitz (CEO), Ralph Kleideiter (CSO), a Günter Schweitzer (COO).