První tři vozidla DAF XG+ obohatila vozový park společnosti JAPO – transport

První tři vozidla DAF XG+ obohatila vozový park společnosti JAPO – transport

3.6. - Společnost JAPO – transport rozšířila svůj „jednobarevný“ vozový park složený ze 155 vozidel výhradně značky DAF o tři nejnovější přírůstky v podobě tahačů DAF XG+ 480 FT Low Deck. Slavnostní předání proběhlo přímo v areálu této brněnské společnosti, která navázala na dlouholeté zkušenosti a opět využila služeb společnosti NAPA TRUCKS.

Již v minulosti uvedl v jednom rozhovoru jednatel společnosti JAPO – transport Igor Janulík, že značce DAF věří a že bude obnovovat a rozšiřovat vozový park o další vozidla i v následujících letech. Při tom si i dnes stojí za svým a stále tvrdí jediné: vozidla DAF jsou dobrým ekonomickým nástrojem v tom nejlepším slova smyslu a právem patří mezi nejlepší na trhu z hlediska poměru cena/užitná hodnota. Svá slova naplňuje i v letošním roce, kdy pokračuje v pořizování nových vozidel. Volba tentokrát padla na zbrusu nový model, oceňovaný po celé Evropě – vlajkovou loď DAF XG+.

Na co nového se mohou řidiči těšit?

Největším tahákem je nová luxusní kabina s optimalizovanou aerodynamikou. Změnu doznalo i veliké a hluboko posazené čelní sklo, zakřivené po stranách, které spolu s velkými bočními okny, které nabízí dokonalejší výhled. Čelní sklo je z laminovaného dvouvrstvého bezpečnostního skla s fólií proti slunci, což napomáhá k odrazu světla i tepla vně kabiny. Délka kabiny činí úctyhodných 2 690 mm, šířka pak je 2 500 mm. O bezpečnější vstup do kabiny se postará pevný první vstupní schůdek kabiny s protiskluzovým vzorem. Na první pohled září dvě stylové jednotky světlometů LED Skylight, jež jsou plně integrovány do přední části střechy kabiny. Každá z nich se skládá z bodového světla a horního obrysového světla a zabudovaného denního svícení. Horní obrysová LED světla svítí, když je motor v chodu. Součástí jsou i světla pro zatáčení a mlhová světla namontovaná na nárazník. Ve výbavě kabiny najdete další vychytávky třeba v podobě otočného sedadla řidiče, lůžek se 150mm matrací osazenou taštičkovými pružinami Xtra Comfort a chráničem matrace vysokým 50 mm pro dolní lůžko a dvou samostatných zásuvkových chladniček umístěných pod dolním lůžkem.

Za zvláštní zmínku stojí parkovací klimatizace integrovaná v řídicí jednotce klimatizace kabiny.

Řidiči přivítají inovativní kamerový systém DAF Digital Vision, který nahrazuje hlavní zrcátko a zrcátko se širokým zorným úhlem. Tvoří jej sklápěcí kamera nad obojími dveřmi kabiny a dva displeje instalované na A-sloupku uvnitř kabiny na obou stranách.

Druhým vylepšením je kamerový systém DAF Corner View, nahrazující přední zrcátko a obrubníkové zrcátko. Kamera je umístěná těsně pod čelním sklem na straně spolujezdce, displej je namontovaný na A-sloupku uvnitř kabiny. Oba systémy pokrývají širší zorné pole a díky menším rozměrům, v porovnání s klasickými zrcátky, zlepšují aerodynamiku vozidla.

Určitě velkým pomocníkem snižujícím spotřebu bude prediktivní tempomat se zabudovanou technologií GPS k předvídání změn sklonu vozovky. Při aktivním využívání může změnit nastavenou rychlost jízdy, strategii řazení u automatizovaných převodovek nebo spustit funkci EcoRoll, sloužící pro úsporu paliva.

Zeptali jsme se…

Igor Janulík, jednatel společnosti JAPO – transport: „S těmito třemi novými vozidly máme v našem vozovém parku celkem 158 jednotek DAF. Slibujeme si od nich nejen úspornější provoz, ale také maximální provozuschopnost, což s každou novou generací opravdu je. Krásně to mohu dokladovat na tom, že máme stále více vozidel, a přesto s přibližně stejným proběhem máme spotřebu dokonce nižší. A to najezdíme měsíčně celkem kolem 1,5 milionu kilometrů. Pro představu je to setina střední vzdálenosti mezi Zemí a Sluncem, a to už je slušná vzdálenost. Auta se u nás nezastaví, dokonce neřešíme nedostatek řidičů, protože jich zaměstnáváme 52 z Ukrajiny. Také máme osm tzv. střídačů, kteří jsou k dispozici a mohou hned nahradit toho řidiče, který má třeba akutní zdravotní nebo rodinné problémy.

Do prázdnin bychom měli dostat ještě dalších 12 objednaných vozidel. Všechna budou mít také tu největší kabinu, která je na trhu k dispozici a naštěstí ji má DAF u XG+, a další rozsáhlou možnou opční výbavu. Také jsme si zvolili nádrže s největším dodávaným objemem. Zvědavi jsme na novou verzi softwaru DAF Connect 2.0, kdy budeme mít pod kontrolou všechny logistické procesy, a to odkudkoliv. Tato verze by měla dorazit s novými auty a do těch dnes dodaných se dostane při nejbližším updatu softwaru vozidel. Vyřešené máme rovněž školení řidičů, protože naši interní školitelé už absolvovali potřebné semináře u společnosti NAPA TRUCKS, a mohou tak školit naše řidiče podle jejich volna. Ostatní provoz nám tak neustále běží na 100 %. Nová auta jsou pro nás dlouho očekávaná změna v našem vozovém parku a moc nás těší, že jsme je dostali mezi prvními zájemci. Věrnost značce DAF se opravdu vyplácí.“

David Kyncl, prodejce vozidel fleetovým zákazníkům ve společnosti NAPA TRUCKS: „Jsme rádi, že se podařilo dodržet termín, i přes složitou situaci při výrobě vozidel. S potížemi celosvětově bojují všechny automobilky, protože nastává problém s výrobou kvůli nedostatku čipů. Při zajištění dodávky jsme panu Janulíkovi, který objednal tři tahače mezi prvními hned po jejich představení v rámci akce DAF new generation, vyšli maximálně vstříc Konstatoval, že chce dodat do své flotily vozidla s největší kabinou, a tím celkově zvýšit nejen pohodlí pro řidiče, ale také prestiž firmy.“

Vratislav Šarapatka, řidič: „Nových vozidel jsme se já i další kolegové nemohli dočkat. Nyní je přebíráme a hned na ostro vyrazíme na naše obvyklé trasy. Líbí se mi obrovská kabina, kterou nám budou ostatní, a to nejen u nás, určitě závidět. Taky bude fajn mít více úložných prostor uvnitř kabiny, kterých není nikdy dost. Luxusní jsou kamerová zrcátka i lepší sledování do boků i na obrubníky. Hodně si slibuji od prediktivního tempomatu, protože budu jezdit úsporněji. Ve firmě máme totiž stanoveny limity spotřeby. Pokud uspoříme, dostáváme odměny.“

(pav)

Foto: DAF Trucks CZ

spinner