22. října 2025, red

23.10. – „Až 200 dělníků se každý den podílí na dostavbě 12,6 km dlouhé východní části Pražského okruhu (D0) mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Práce zahájené loni v prosinci se drží harmonogramu. S uvedením stavby do provozu počítáme za 2 roky.“ V tiskové zprávě to uvedlo Ředitelství silnic a dálnic.
Dokončeny již byly obslužné komunikace pro stavbu. V celé nově budovaná trase Pražského okruhu probíhají masivní zemní práce za přispění desítek kusů těžké techniky. Největší činnost se nyní podle ŘSD soustřeďuje na obou koncích stavby. Směrem od dálnice D1 u obce Kuří pracuje ŘSD na přeložce plynovodu a upravuje terén místy se značně skalnatým podložím. Zakládá zde také mosty, vrtá piloty, betonuje armatury. Na místě má ŘSD vrtací soupravy vysoké jako třípatrový dům. Z opačné strany nově budované trasy, od Štěrboholské radiály, se nyní začíná postupně hloubit 232 m dlouhý tunel Dubeč, či staví most přes Říčanský potok.
Trasa budovaného úseku si zachovává odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenšímu zatížení životního prostředí. Tohoto cíle bude podle ŘSD dosaženo mimo jiné realizací protihlukových opatření. Mimochodem, jen protihlukových stěn bude na trase 16 o celkové délce 7 800 m. Součástí stavby budou také 4 mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt počítá s výstavbou 19 mostních objektů nebo například dvou lávek pro pěší a cyklisty. Kromě zmíněného tunelu Dubeč bude na trase ještě jeden, a to 394 m dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
Zhotovitelem je sdružení společností Eurovia CZ, a. s., Stavby mostů, a. s., Porr, a. s., Porr Bau GmbH, které provádí práce za 9,7 miliardy Kč bez DPH. Uvedení tohoto nového dálničního úseku do provozu plánuje ŘSD na přelomu let 2027/2028.
(red)
Foto: ŘSD