Metrostav Infrastucture vyměnila starou nosnou konstrukci mostu na Černém Mostě

Metrostav Infrastucture vyměnila starou nosnou konstrukci mostu na Černém Mostě

7.7. - Společnost Metrostav Infrastucture během svátků dokončila výměnu staré nosné konstrukce mostu v pražské ulici Za Černým mostem za novou. Výměna, která začala v pátek večer, je součástí celkové rekonstrukce mostu přes železniční trať.

Nejprve pracovníci firmy zvedli starou část mostu, pod kterou položili provizorní ocelovou konstrukci. Po vysunutí staré mostní konstrukce jedním směrem přitáhli z druhé strany novou. Hmotnost každé z konstrukcí činí 700 tun. Včera večer ještě firma dokončila odsunutí staré konstrukce a upraví pozici nové. Do středečního rána, kdy končí vlaková výluka, chtějí dělníci ještě demontovat provizorní ocelový systém. Nová konstrukce nyní zůstane asi o 50 cm výše, než bude její konečná poloha, v následujících týdnech je totiž potřeba ještě opravit opěry a instalovat nová ložiska.

"Most dlouhý 30 metrů stavíme vlastně od střechy dolů. Nicméně časové možnosti a snaha o co nejmenší dopad na okolí nám jinou možnost nedávaly," uvedl výrobní náměstek Metrostav Infrastructure Zdeněk Ludvík.

Celá stavba začala koncem března a skončí v září letošního roku. Původní most přes železniční trať v ulici Za Černým mostem v Praze 14 byl ve velmi špatném stavu. Nový most má být po dokončení komfortnější, při stejné šíři se dá více prostoru chodníkům. Nezmění se napojení nové konstrukce na navazující ulice. Nové budou také navazující opěrné zdi směrem do ulice Za Černým mostem.

V místě stavby se nachází také torzo betonového mostu vybudovaného v roce 1924. Ve stejném roce byl stržen původní kamenný most, pod kterým projížděly parní lokomotivy. Kouř z těchto lokomotiv byl příčinou černého zabarvení původního kamenného mostu. Odtud pramení název celé oblasti Černý Most, poznamenal Zdeněk Ludvík.

(čtk)

Foto: Metrostav Infrastructure

spinner