​DB InfraGO AG: Pokračují jednání o harmonogramu rekonstrukce klíčových železničních koridorů

​DB InfraGO AG: Pokračují jednání o harmonogramu rekonstrukce klíčových železničních koridorů

14.7. - Železniční společnosti, sdružení a zástupci spolkových zemí pokračovali minulý týden ve Frankfurtu nad Mohanem v jednáních se společností DB InfraGO AG o generálních rekonstrukcích klíčových koridorů ve státě. Cílem dialogu je přezkoumat a aktualizovat harmonogram rekonstrukcí silně využívaných úseků tratí v celkové délce přibližně 4 000 kilometrů. Jak je stanoveno v koaliční dohodě, časový harmonogram bude upraven podle doby trvání zvláštního fondu. Konečné rozhodnutí o harmonogramu dalších rekonstrukcí koridorů do roku 2036 učiní spolková vláda.

Plánování na roky 2026 a 2027 probíhá

Vzhledem k pokročilé výstavbě a plánování jízdních řádů zůstane původní projektová posloupnost pro roky 2026 a 2027 nezměněna. Zakázky byly z velké části zadány odvětví. Koncepty odklonů již byly podrobně projednány s železničními společnostmi a v současné době se podrobně vypracovávají odpovídající jízdní řády. V roce 2026 budou zrekonstruovány tratě Hagen–Wuppertal–Kolín nad Rýnem, Norimberk–Řezno, Obertraubling–Pasov a Troisdorf–Wiesbaden.

V roce 2027 je plánována komplexní rekonstrukce a modernizace koridorů Rosenheim–Salzburg, Lehrte–Berlín, Bremerhaven–Brémy a Fulda–Hanau. Plány zohledňují interakce s dalšími stavebními projekty, probíhající koordinaci s partnerskými železnicemi a postup plánování v rámci projektů. Rekonstrukce koridorů Lübeck–Hamburk a Frankfurt–Heidelberg budou odloženy na následující roky. Rekonstrukce v roce 2027 tak budou provedeny ve srovnatelném rozsahu jako v roce 2026.

Od roku 2028 úpravy jízdního řádu do roku 2036

Nový, společně vypracovaný jízdní řád by měl vstoupit v platnost v roce 2028. Revidovaný plán je výsledkem zpětné vazby od železničních společností, mimo jiné ohledně stability objízdných spojů. Do diskuse budou začleněna i klíčová zjištění z pilotního projektu Riedbahn a z přípravy nadcházejících renovací koridorů. Tím se sníží počet paralelních projektů ročně. Na omezené zdroje v této souvislosti poukázal i železniční stavební průmysl.

Rekonstrukce koridorů Kolín nad Rýnem–Mohuč, Mnichov–Rosenheim, Hagen–Unna–Hamm a Lübeck–Hamburk byla navržena na rok 2028.

Aktuální plánování renovací koridorů v roce 2026 a upravená posloupnost projektů počínaje rokem 2027 budou v nadcházejících týdnech koordinovány s Federálním ministerstvem dopravy (BMV). Cílem je v polovině srpna formálně informovat železniční společnosti a další držitele přístupových práv o aktualizovaných plánech na rok 2028 a o stavebních omezeních kapacity železniční sítě pro rok 2029, aby byly splněny evropské požadavky.

V rámci generálních renovací DB sdružuje veškerá nezbytná opatření napříč všemi odvětvími, aby se během několika měsíců zlepšil stav infrastruktury a stanic. To umožňuje využít synergie, dosáhnout rychlých vylepšení a omezit omezení pro přepravu cestujících i nákladu ve srovnání s výstavbou během probíhajícího vlakového provozu. Pilotním projektem v loňském roce byla trať Riedbahn mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem, kde DB během pěti měsíců sloučila řadu stavebních projektů. Trať je opět v provozu podle plánu od 15. prosince 2024. Komplexní rekonstrukce a modernizace trati Hamburk–Berlín začne 1. srpna.

(lan)

Ilustrační foto: DB

spinner