20. listopadu 2025, red
21.11 – Společnost PPL CZ hlásí připravenost na blížící se vrchol své 31. sezony na tuzemském trhu. Společnost bude letos doručovat až do úterý 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Díky síti čítající téměř 9 000 výdejních míst a posílené kapacitě je společnost připravena zvládnout očekávaný dvouciferný nárůst objemu zásilek oproti loňské rekordní sezoně.
Předvánoční období je pro přepravní společnosti tradičně obdobím nejvyššího zatížení. V reakci na potřeby příjemců proto bude společnost PPL doručovat až do úterý 23. prosince. Zásilky si příjemci mohou vyzvednout i na Štědrý den ve vybraných PPL boxech a PPL shopech, dle otevírací doby vybraného výdejního místa.
„Aby se balíček stihl objevit pod vaším vánočním stromečkem, je klíčové jeho včasné podání. Pokud nám e-shop předá zásilku v pondělí 22. prosince, doručíme více než 96 % takových zásilek do následujícího dne, tedy do 23. prosince přímo na adresu příjemce nebo do některého z našich PPL shopů či boxů,“ uvedl Petr Horák, CEO PPL CZ.
Na sezonu je připravená přepravní kapacita i rozsáhlá síť
Do klíčového období roku PPL vstupuje s 2 000 řidiči a 1 500 zaměstnanci. Na nápor je připravená i výdejní síť, kterou společnost letos rozšířila a aktuálně čítá skoro 9 000 míst.
„Příjemci aktuálně mohou pro vyzvedávání dárků využít více než 4 600 PPL shopů, přes 2 200 PPL boxů a zhruba 2 000 AlzaBoxů. V průběhu roku jsme zvýšili počty výdejních míst tak, abychom zlepšili flexibilitu doručování a navýšili volná místa pro zásilky. Zároveň v předvánočním období neplánujeme otevření boxů pro jiné dopravce. Chceme mít jistotu, že zůstane v nejexponovanějším období dostatek volných míst primárně pro naše příjemce a jejich balíčky budou doručeny přesně tam, kde je očekávají,“ řekl Petr Horák. „Díky rozsáhlé síti, poctivé přípravě během celého roku a nasazení všech našich zaměstnanců jsme na sezonu skvěle připraveni. Zvládneme dokonce rychle přijmout i nové e-shopy, aby mohly zásilky svým zákazníkům spolehlivě a bez starostí doručovat i v době vrcholící poptávky,“ dodalPetr Horák.
Vzhledem k předpokládanému nárůstu objemu zásilek společnost PPL letos poprvé mění pravidla pro ukládání zásilek v PPL shopech. Nově budou zásilky v partnerských kamenných prodejnách v období zvýšené poptávky uloženy místo stávajících 7 kalendářních dnů maximálně 4.
„V předchozích letech se některé provozovny našich obchodních partnerů nejen plnily až ke stropu, ale občas jsme byli nuceni zásilky kvůli kapacitním důvodům přesměrovávat na jiná výdejní místa. Přesně tomu chceme letošní Vánoce předejít. Zároveň z dat víme, že se změna reálně dotkne jen pár procent příjemců, protože drtivá většina si své zásilky vyzvedává právě do čtyř dnů od uložení,“ upřesnil situaci Petr Horák. Pro PPL boxy pak platí dosavadní pravidla, tedy až 72 hodin a u boxů třetích stran až 48 hodin od obdržení upozornění.
Češi preferují výdejní boxy
Češi dlouhodobě preferují doručení do výdejního boxu, jejich oblíbenost navíc v posledních letech roste. Tento typ doručení dnes upřednostňují 4 z 10 nakupujících, jejich podíl navíc meziročně roste. Meziročně naopak ubývá těch, kteří si nechávají objednávky doručit na adresu. PPL se této poptávce přizpůsobuje nejen zvyšováním počtu boxů, ale také jejich strategickým umístěním tak, aby byly dostupné i v menších městech a obcích po celé České republice, a to do 10 minut pěšky nebo autem pro většinu obyvatel. Boxy ale umisťuje vždy s respektem k okolnímu prostoru, obyvatelům, příjemcům, technické infrastruktuře i historii místa.
„Flexibilita a pružnost jsou pro nás dlouhodobě samozřejmostí, a proto jsme letos představili další praktické vylepšení. Zavedli jsme funkci Oblíbené výdejní místo, která umožňuje příjemcům v aplikaci mojePPL si předem nastavit výdejní místo, kam mu zásilku uložíme v případě, že nebude v čase doručení na zvolené adrese. Tato možnost je dostupná v okolí původní doručovací adresy. Příjemce si tak může svou zásilku vyzvednout v tom místě a čase, které mu nejlépe vyhovuje,“ řekl Petr Horák.
Loňské Vánoce lámaly rekordy
Během letošního předvánočního období PPL předpokládá, že objem zpracovaných zásilek výrazně překoná loňská čísla a zaznamená meziročně až dvouciferný nárůst. Největší množství zásilek společnost každoročně odbavuje během Black Friday a v období těsně před Vánoci. „V období Black Friday očekáváme nárůst objemu zásilek až o polovinu oproti běžnému provozu. Zejména díky nasazení našich zaměstnanců však tato hektická období každoročně zvládáme s přehledem. Pevně věřím, že tomu tak bude i letos. Díky veškerým opatřením, které jsme před vánoční špičkou zavedli, můžeme s klidem říci, že jsme na nadcházející období připraveni,“ dodal Petr Horák.
Loni zažila PPL rekordní závěr roku. Její síť dosáhla nejvyššího provozu během prosince. Nejvíce evidovaných zásilek v síti za jeden den bylo přes 800 tisíc. Tento rekord padl ve druhém prosincovém týdnu, k hranici se však PPL přiblížila během špičky hned několikrát už během listopadu. V roce 2024 se zároveň společnosti podařilo překonat milník 60 milionů zásilek, a to s úspěšností doručení následující pracovní den v drtivé většině případů.
(red)
Foto: PPL