22.9. - Tuzemští železniční dopravci budou muset před přechodem na zabezpečení tratí systémem ETCS proškolit své strojvedoucí a dovybavit své vlaky. Bez toho nebudou moci po takto zabezpečených tratích jezdit. Dosud byla proškolena jen malá část strojvůdců. Upozornil na to Drážní úřad. ETCS je nejvyšší zabezpečovací systém, automaticky zastaví vlak na dálku. Od roku 2025 by měla část koridorů fungovat výhradně s tímto systémem.
Aktuálně
22.9. - IVECO BUS představuje nový městský autobus Streetway, kterým doplňuje svou OEM nabídku o nový nízkopodlažní autobus, který přispěje k ekonomické a provozní efektivitě v městské dopravě. Díky této nové řadě bude značka schopna nabídnout kompletní portfolio, které splní nejrůznější požadavky cílových trhů v centrální, Východní a jižní Evropě, stejně jako v Africe, na Blízkém východě a v Asii.
22.9. - Kromě stávajících finančních nástrojů EU se Evropský parlament (EP) domnívá, že je třeba zřídit zvláštní fond pro financování vnitrozemské plavby. To je nezbytné k tomu, aby se flotily přeměnily na lodě šetrné k životnímu prostředí a aby se využil potenciál ochrany klimatu daného druhu dopravy, uvádí se v – nikoli právně závazném – usnesení o „budoucnosti vnitrozemské lodní dopravy“.
22.9. - Správa železnic pokračuje v zajišťování bezbariérové přístupnosti vlakových stanic a zastávek. Jen v letošním roce realizuje či již dokončila stavební akce na téměř třech desítkách nádraží po celé republice, která budou nově přístupná i osobám se sníženou schopností pohybu. Dalšími projekty v této oblasti budou spuštění interaktivní mapy bezbariérové přístupnosti a nákup nových zdvihacích plošin pro vybraná nádraží.
22.9. - Ředitelství silnic a dálnic včera v plném rozsahu zprovoznilo stavbu I/55 MÚK s ČD Přerov-Předmostí. Po květnovém zprovoznění nové půlkilometrové estakády, která převádí silnici I/55 přes železnici a místní komunikace, je nyní uvedena do provozu i okružní křižovatka mezi ulicemi Polní a Velká Dlážka. Stavba byla spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
21.9. - Evropská komise zveřejnila rozhodnutí komise, kterým se členské státy podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/68/ES ze dne 24. září 2008 o pozemní přepravě nebezpečných věcí opravňují k přijetí některých odchylek při pozemní přepravě nebezpečných věcí.
21.9. - Poté, co se podařilo vyřešit spor mezi odborovým svazem strojvedoucích GDL (Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer) a Deutsche Bahn, hledají nyní německé dráhy rychlé porozumění s odbory železnice a dopravy EVG (Eisenbahn- und Verkehrgewerkschaft), aby se zabránilo dalším stávkám. „Myslím, že je možné, že s EVG přejdeme včas k příslušným pravidlům,“ řekl personální ředitel DB Martin Seiler. Žádný člen EVG by na tom neměl být hůře.
21.9. – Mobile Industrial Robots (MiR), mezinárodní lídr na trhu autonomních mobilních robotů (AMR), oznámil, že společnost TE Connectivity, Tier 2 dodavatel do automobilového průmyslu, implementovala ve výrobním zařízení v maďarské Ostřihomi šest robotů MiR200 za účelem optimalizace vnitropodnikové logistiky. Flotila robotů MiR výrazně zrychlila přepravu potřebných surovin a desítek milionů elektrických konektorů a zásuvek vyrobených každý den, čímž se zvýšila produktivita přepravy. Projekt je součástí globální strategie zaměřené na plnou automatizaci interních procesů manipulace s materiálem v zařízeních TE Connectivity po celém světě.
21.9. - Dnes v podvečer se uskuteční první část dvoudenní on-line konference na téma kanálu Dunaj-Odra-Labe, na které budou odborníci hovořit o ekologických a ekonomických dopadech možné výstavby nákladného projektu. Konference se bude po oba dny konat od 17:00 do 18:30. ČTK to sdělil Jiří Kaňa, mluvčí neziskové organizace Arnika, která akci pořádá. Přípravu první části vodního koridoru na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi schválila vláda loni v říjnu. Tato etapa by měla stát zhruba 15 miliard korun.
21.9. - Londýn včera otevřel dvě nové stranice metra. Podzemní veřejné dopravy se dočkají obyvatelé čtvrtí okolo bývalé elektrárny Battersea na jihu metropole. Agentura Reuters projekt za 1,1 miliardy liber (32,7 miliardy Kč) označuje za první velké rozšíření londýnského metra v tomto století.