Vydání 15/2019

Česká republika potřebuje nezávislého a nestranného koordinátora mobility

Dopravní telematika není izolovaným ostrovem v oblasti mobility a musí reagovat na potřeby celého systému. Aby spolupráce byla možná, je zapotřebí centrální nezávislý koordinátor mobility, který však v České republice chybí. Minulý týden na to upozornil prezident Sdružení pro dopravní telematiku Roman Srp.

Pražský okruh mezi dálnicí D1 a Běchovicemi v roce 2024

Řidiči budou moci využít nový úsek Pražského okruhu spojující dálnici D1 s pražskou částí Běchovice v roce 2024. Minulý týden to řekl premiér Andrej Babiš při návštěvě Středočeského kraje. Stavět se má začít v roce 2021, nutné je vykoupit pozemky, uvedl předseda vlády. Náklady na stavbu více než 12,5 kilometru dlouhého úseku se blíží částce 9,4 miliardy Kč.

Doprava v hustě osídlených městských aglomeracích musí být efektivní i ekologicky šetrná

V červnu se v nizozemském Eindhovenu uskutečnil třináctý Evropský kongres ITS organizovaný ERTICO – ITS Europe a Evropskou komisí. Ve většině vystoupení byl patrný tlak na to, aby dopravní systém v hustě osídlených oblastech – městských aglomeracích – byl nejen efektivní, ale i ekologicky šetrný.

SDT: Vysvětlovat potřebu spolupráce je dnes důležitější než prosazovat konkrétní řešení

Prezidium Sdružení pro dopravní telematiku (SDT) prošlo letos výraznou obměnou. Novým prezidentem se stal dosavadní viceprezident Ing. Roman Srp a viceprezidentem dlouhodobý člen sdružení Ing. Jiří Matějec, který se specializuje na využití telematiky v osobní veřejné dopravě. Oba nám v rozhovoru přiblížili, na co se SDT hodlá v následujícím období především zaměřovat.

Sdružení ČESMAD Bohemia je garantem a zprostředkovatelem řešení e-CMR

Sdružení ČESMAD BOHEMIA působí v České republice rovněž jako garant a zprostředkovatel řešení e-CMR, a to prostřednictvím platformy vyvinuté společností TransFollow, která výrazně usnadňuje dopravcům práci s nákladními listy

Brněnský kooperativní systém na světelně řízených křižovatkách je unikátní i v Evropě

Společnost Brněnské komunikace nyní implementuje v rámci projektu C-ROADS CZ kooperativní inteligentní dopravní systém C-ITS v městě Brně. „Ten je evropsky unikátní tím, že poprvé dochází k implementaci všech aplikací kooperativních systémů ve velkém městě na světelně řízených křižovatkách,“ uvedl člen prezidia Sdružení pro dopravní telematiku Roman Nekula.

Chytrý systém pro zúčtování jízdného v Moravskoslezském kraji obdržel cenu SDT

Systém zúčtování jízdného s funkcí garance maximální ceny v prostředcích veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji získal v červnu na 16. ročníku soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 cenu Sdružení pro dopravní telematiku v kategorii řídících systémů.

Z mezinárodních dopravních a logistických svazů – červenec 2019

LOGISTIKA

Evropská logistická asociace – ELA

ELA UDĚLILA EVROPSKOU LOGISTICKOU CENU 2019 SKUPINĚ KOMSA

Ceremonie s tím spojená proběhla v Bruselu. Není bez zajímavosti, že tato organizace získala loni Německou cenu za řízení dodavatelských řetězců od Německé logistické asociace. Historie KOMSA začala v roce 1992 na idylické farmě v saském Hartmannsdorfu. Zde ve Švédsku narozený dr. Gunnar Grosse založil s třemi ambiciózními mladými muži podnik na podporu rozvoje dealerské sítě mobilních telefonů v SRN.

GLS spolupracuje s Prahou na zlepšení městské logistiky

Nadnárodní přepravní společnost GLS se podílí na projektu zlepšení stavu městské logistiky, na kterém pracují úředníci pražského magistrátu. V současnosti chybí jednotná koncepce pro podporu a rozvoj ekologicky šetrnější balíkové přepravy, která by počítala i s provozem elektrických automobilů, elektroskútrů a nákladních kol.

Novela zákona o drahách prošla do dalšího čtení

Poslanecká sněmovna minulý týden ve druhém čtení projednávala novelu zákona o drahách a poslala ji k závěrečnému schvalování. To by mělo proběhnout možná už v září.

Nejekologičtější Mercedes-Benz třídy E kombinuje naftu a elektřinu

Na českém trhu se od letošního roku prodává reprezentativní sedan nebo kombi třídy E v unikátním provedení, které kombinuje vyhlášený úsporný turbodiesel se silným, 90kW elektromotorem. Výsledkem je mimořádně dynamické provedení o systémovém výkonu 225 kW (306 k) s normovanou spotřebou 1,6l nafty / 100 km, které je schopno na elektřinu ujet až 54 km a pokračovat dalších 1000 km na naftu.

spinner