Nový ředitel SŽDC

Prioritou nového šéfa SŽDC bude orientace na zákazníka

Prioritou nového šéfa SŽDC bude orientace na zákazníka

Jiří Kolář, pro kterého se Správní rada SŽDC rozhodla po výběru z více než 20 kandidátů, se v loňském roce aktivně podílel na vzniku tzv. živé dopravní cesty, tedy na převodu zaměstnanců zajišťujících řízen provozu a obsluhy dráhy z ČD na SŽDC, úspěšně zrealizovaném k 1. září 2011. Nový šéf SŽDC po svém zvolení do čela této státní organizace prohlásil, že chce společnost více orientovat na zákazníky. Podle něj musí správa daleko více komunikovat jak s dopravci, tak s objednateli dopravy, kterými jsou regiony, města a ministerstvo dopravy. „Komunikace tady chyběla, a je potřeba proto, aby SŽDC jako majitel a správce infrastruktury věděl, co a kde má stavět,“ doplnil Kolář.

Podle předsedy Správní rady Adolfa Jílka volila Správní rada SŽDC z velmi silných kandidátů, ale na volbě Jiřího Koláře se shodla jednohlasně.„Pan Kolář přesvědčil všechny členy rady," uvedl Jílek s tím, že všech pět kandidátů, kteří postoupili do užšího výběru, prokázalo kvalitu. Tito uchazeči představili správní radě svoji vizi rozvoje SŽDC.

O post generálního ředitele se utkalo celkem 21 kandidátů. Čtyři správní rada vyřadila v průběhu března kvůli nedostatkům v žádostech. Podle Jílka například nedokázali dostatečně doložit vzdělání nebo délku praxe. Uchazeč musel mít ukončené vysokoškolské vzdělání ekonomického, dopravního, technického či právního zaměření, tříletou praxi při řízení provozu drah, minimálně pětileté manažerské zkušenosti a zkušenosti se zadáváním veřejných zakázek.

SŽDC vznikla oddělením od původní státní organizace České dráhy. Stará se mimo jiné o koleje, sestavuje jízdní řád a zajišťuje rovný přístup dopravců na železniční síť. Působí také jako investor do výstavby tratí. Správa zaměstnává 18 tisíc lidí.

spinner