Konference IRFC 2009

Koridor Evropa-Asie má velkou perspektivu

Již několik pokusů přepravit zboží z Asie do Evropy vlakem ukázalo, že se jedná o poměrně životaschopné projekty, na které však nyní dolehly dopady celosvětové finanční krize. Železnice je totiž ve srovnání s námořní dopravou velice drahá. Nejen tato myšlenka zazněla na mezinárodní konferenci o železniční nákladní přepravě mezi Asií a Evropou.

Konferenci uspořádala na počátku března v pražském kongresovém centru hotelu Clarion společnost JERID pod záštitou mezinárodních organizací UIC (Mezinárodní železniční unie), OSŽD (Organizace spolupráce železnic) a IBS (Zájmové sdružení železničních speditérů). Přednáškový program konference byl rozdělen do devíti tématických sekcí. Teoretická část se dotkla především legislativy, interoperability a role mezinárodních organizací v rozvoji přeprav mezi Evropou a Asií. V dalších přednáškách informovali zástupci evropských i asijských železnic a spedičních firem o svých dosavadních zkušenostech s transkontinen­tálními přepravami i o budoucích projektech, na kterých v současné době pracují. Zajímavé informace přinesly také prezentace týkající se technických možností jednotlivých koridorů a terminálů. Třetí den konference zamířili zájemci do výrobního závodu a Muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Desítky přednášejících z celého světa

Mezinárodní konference byla určena zejména pro pracovníky železničních podniků, speditéry, vlastníky vozů a uživatele železniční nákladní přepravy. Přednášky na témata shrnutá do bohatého programu prezentovalo v průběhu dvou přednáškových dnů 36 přednášejících z 15 zemí Evropy a Asie pro 148 účastníků z 20 zemí světa. Nejvzdálenějšími účastníky byli členové delegace z Číny, kteří do programu přispěli významným způsobem také svými přednáškami.

Účastníci konference IRFC 2009 ocenili především vysokou odbornost prezentací v jednotlivých tématických blocích a zároveň i možnost setkání s předními manažery oboru železniční nákladní dopravy z mnoha zemí Evropy a Asie. (red)

spinner