„European Rail Shuttle posiluje vlakové spojení do Bremerhavenu“

Ing. Jaroslav Tyle (ERS) pro DN

Společnost European Rail Shuttle (ERS), s. r. o., dceřiná společnost nizozemského vlakového operátora European Rail Shuttle B.V., loni zaznamenala další nárůst počtu vlaků odbavených v mělnickém terminálu. O loňských hospodářských výsledcích české pobočky ERS a změnách jízdního řádu pro letošní rok jsme hovořili s jejím provozním ředitelem Ing. Jaroslavem Tylem. „Jaký byl pro ERS, s. r. o., loňský rok?“ „Ve srovnání s rokem 2004 jsme zaznamenali nárůst počtu vlaků odbavených v terminálu Mělník o 6,16 procenta. Na počátku loňského roku bylo v provozu 21 párů vlaků týdně. V srpnu pak přibyly dva páry vlaků do/z Rotterdamu a jeden pár vlaků do/z Budapešti a od října jsme o jeden pár vlaků posílili také spoj do/z Bremerhavenu. Při mimořádném nárůstu objemů přeprav jsme v některých týdnech vypravovali navíc ještě zvláštní vlaky. Celkem jsme v loňském roce z terminálu v Mělníku vypravili do jednotlivých destinací 1158 vlaků; příchozích vlaků jsme odbavili 1151. Vytížení vlaků se stejně jako v roce 2004 pohybovalo okolo 87 procent. Na vlacích, které jezdí přes terminál v Mělníku, jsme přepravili 150 582 TEU. V relaci Rotterdam – Mělník zajišťuje dopravu vlaků od srpna loňského roku společnost ERS Railways, dceřiná společnost ERS B.V., společně s Českými dráhami. Tím se podstatně zvýšila spolehlivost jízd vlaků v této relaci. Přepřah lokomotiv se uskutečňuje ještě na německém území, ve stanici Pirna, odkud dopravu na německo-českou státní hranici a dále do České republiky zajišťují České dráhy.“ „Jaké jsou plány a očekávání ERS pro letošní rok?“ „Na počátku února vstoupil v platnost nový jízdní řád ERS. Podle něj bude letos jezdit sedm párů vlaků do/z Bremerhavenu, sedm do/z Rotterdamu a další dva v případech mimořádných objemů. Dále jsme nasadili tři páry vlaků do/z Bratislavy, tři páry do/z Budapešti a prozatím také čtyři páry vlaků do/z Hamburku. V této relaci se počet vlaků nejspíše sníží, protože ERS posiluje vlakové spojení do Bremerhavenu, a to právě na úkor Hamburku. Tato změna vyplývá z nedávného spojení společností Maersk Sealand a P&O Nedlloyd, dosavadních vlastníků ERS B.V. Novým a jediným společníkem je tak od poloviny února společnost Maersk Line. V této souvislosti bych chtěl zdůraznit, že i když se struktura společníků zredukovala na jediného, bude ERS na přepravním trhu i nadále vystupovat jako neutrální operátor pro kombinovanou dopravu.“ „Jaké služby můžete v mělnickém terminálu zákazníkům nabídnout? Došlo v něm v průběhu loňského roku k nějakým zásadnějším změnám?“ „V návaznosti na přepravu kontejnerů ucelenými vlaky zajišťuje ERS pro své zákazníky prostřednictvím smluvních partnerů svozy a rozvozy po silnici a železnici, vystavování dokumentů T1 či další návazné služby. Zajišťujeme rovněž přepravy nebezpečných věcí ADR/RID, vyjma tříd 1 a 7. Terminál je pro překládky ADR/RID náležitě vybaven. Na konci roku 2004 provozovatel terminálu, firma M.I.T., nainstaloval systém pro přenos dat mezi počítačovým systémem a jednotlivými překladači. Díky tomu se zvýšila plynulost nakládek a vykládek vlaků. Veškeré určování polohy kontejnerů se nyní děje elektronicky. Terminál se díky investicím Českých přístavů dále rozšiřuje. V loňském roce například České přístavy vybudovaly novou administrativní budovu, čímž se zlepšily pracovní podmínky v původní kancelářské budově, v níž nadále působí ERS.“ „Funkci ředitele ERS, s. r. o., loni opustil Ing. Rodan Šenekl. Uvažuje se o jeho náhradě?“ „Ing. Rodan Šenekl opustil ERS loni na konci května a od té doby je jeho místo neobsazené. Jeho pracovní náplň byla rozdělena mezi ostatní pracovníky mělnické pobočky, já jsem převzal řízení v personální oblasti, o obchodní činnost jsem se podělil s kolegou Pavlem Vavákem. Metodickou část řízení společnosti v současné době vykonává jednatel ERS, s. r. o., Patrick Baas. O případném novém obsazení této funkce či o změně organizační struktury zatím není rozhod-nuto.“ Petr Jechort

spinner