​Belgie schválila lokomotivu se softwarově definovanou platformou od The Signalling Company

​Belgie schválila lokomotivu se softwarově definovanou platformou od The Signalling Company

11.9. - The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, dosáhla dalšího významného milníku ve spolupráci s firmou Lineas, největším soukromým nákladním železničním dopravcem v Evropě. Belgické úřady udělily provozní povolení první lokomotivě HLD77 vybavené modulární softwarově definovanou bezpečnostní platformou od TSC. Ta je zatím spuštěna s národním zabezpečovacím systémem TBL1+, díky čemuž se z HLD77 stává vozidlo připravené na budoucí softwarové upgrady s optimalizovanými náklady na provoz i údržbu.

Toto schválení představuje první homologaci lokomotivy využívající operační systém RailOS a bezpečnostní počítač iEVC – univerzální platformu navrženou pro provoz více zabezpečovacích a dalších aplikací. V praxi to znamená, že budoucí upgrady, například ETCS, lze nainstalovat rychle s minimálními náklady. Díky tomu bude flotila schopna jezdit nejen v Belgii, ale i mezinárodně – například na tratích v sousedním Německu, Nizozemsku a Lucembursku.

„Schválení lokomotivy HLD77 představuje naplnění vize, kterou jsme sdíleli s firmou Lineas od samého začátku a kterou následně přijala i Škoda Group. Softwarově definované zabezpečení není jen sen. Je to realita, tady a teď, a zveme každého, aby se přišel podívat na to, jak funguje v praxi. Je to také první krok v sérii, která povede k vybavení celé flotily HLD77 více zabezpečovacími aplikacemi, včetně ETCS, a tím k mezinárodní mobilitě,“ uvedl Alexandre Bétis, Managing Director The Signalling Company.

Toto povolení potvrzuje, že univerzální platforma vyvinutá v rámci Škoda Group splňuje nejpřísnější evropské bezpečnostní požadavky. Bezpečnost je přitom středobodem celého systému. Modulární softwarově definovaná architektura zajišťuje spolehlivou ochranu lokomotiv, strojvedoucích i přepravovaného nákladu i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Současně je platforma mimořádně kompaktní, energeticky úsporná a snadno nasaditelná, což z ní činí ideální řešení pro modernizaci vozových parků.

Inovativní technologie od TSC podporuje ETCS i více národních zabezpečovacích systémů v rámci jediné platformy. Portfolio společnosti se neustále rozšiřuje – certifikace ETCS se očekává v blízké době a vývoj aplikace PZB pro Německo a další trhy již běží naplno.

Za společnost Lineas uvedl provozní ředitel Francois Alban: „Jsme potěšeni, že můžeme lokomotivu HLD77 uvést do provozu se systémem od The Signalling Company na palubě. Možnost provozovat flotilu s více národními zabezpečovacími systémy a ETCS na jediné platformě nám umožňuje flexibilně nasazovat lokomotivy v různých zemích. Platforma od TSC boří tradiční cenový model palubních zabezpečovacích systémů. Těší mě, že vidím inovaci za dostupnou cenu, což je důležitý krok pro Lineas i celý sektor.“

Schválení lokomotivy HLD77 je výsledkem náročného validačního a verifikačního procesu, který řídil bruselský tým TSC. Představuje další významný krok na cestě společnosti k nabídce dostupných a flexibilních zabezpečovacích řešení budoucnosti pro evropské železniční dopravce.

Stanislas Pinte, spoluzakladatel The Signalling Company, k tomu dodal: „Je to další fantastický krok na cestě, která začala už v roce 2019 jen jako nápad! Těšíme se, že v následujících měsících systém pro Lineas dále upgradujeme a uvolníme flotilu HLD77 pro provoz na mezinárodních tratích.“

(red)

Foto: Škoda Group

spinner