​Alstom dodá do Francie dalších 96 vlaků RER NG pro linku RER D

​Alstom dodá do Francie dalších 96 vlaků RER NG pro linku RER D

3.7. - Společnost Alstom dodá společnosti SNCF Voyageurs dalších 96 vlaků nové generace RER NG pro linku RER-D v síti Île-de-France Mobilités. Zakázka v hodnotě přibližně 1,7 miliardy eur, která je ze 100 % financována společností Île-de-France Mobilités, je součástí rámcové dohody podepsané v roce 2017 mezi společnostmi SNCF Voyageurs a Alstom. Doposud bylo v rámci zakázky objednáno už 262 vlaků RER NG, konkrétně 130 souprav pro linku RER-E (každá o délce 112 metrů) a 132 pro linku RER-D (každá o délce 130 metrů).

„Projekt RER je příkladem špičkové úrovně svařování a důležité role závodu v České Lípě v rámci evropského Alstomu. Svařujeme zde skříně vložených vozů, tedy podlahy, bočnice, čela a střechy, které se pak odváží do Valenciennes nebo Crespinu, kde se vlaky kompletují. Objednávka dalších vlaků dokazuje, že jde o dlouhodobě úspěšný projekt,“ řekl Dan Kurucz, generální ředitel Alstom Czech Republic.

O RER NG

Vozidla RER nové generace (RER NG) jsou dvoupodlažní kolejová vozidla určená pro linky RER-D a RER-E. Tyto vlaky s pověřením Île-de-France Mobilités provozuje Transilien SNCF Voyageurs, Cílem projektu je zlepšovat komfort cestujících a pravidelnost spojů.

  • Efektivní a výkonná technika
  • Soupravy RER NG jsou vybaveny moderním trakčním systémem umožňujícím lepší zrychlení a brzdění ve srovnání s předchozími generacemi, což je zásadní pro provoz na vytížených příměstských linkách. Konstrukce vychází z řešení městských a příměstských vlaků Alstom a klade důraz na spolehlivost a bezpečnost.

  • Vyšší kapacita a bezbariérovost
  • Díky kombinaci jedno a dvoupodlažních vozů, širokým dveřím a průchozí konstrukci typu „boa“ zajišťuje vlak plynulý pohyb cestujících a nabízí tři různé zóny pro cestování. V krajních vozech se nacházejí nástupní plošiny pro rychlý a pohodlný nástup osob na vozíku.

  • Pohodlí pro každodenní cestování
  • Vlaky RER NG disponují klimatizací, přizpůsobitelným LED osvětlením (den/noc/zastávky), USB zdířkami a množstvím informačních obrazovek. Zvláštní důraz byl kladen i na komfort sedadel.

    Vlaky RER NG byly poprvé nasazeny do provozu na lince RER-E v listopadu 2023 a na lince RER-D od prosince 2024.

    Klíčová čísla pro RER NG:

  • Celkem objednáno 262 vlaků pro linky RER-E a RER-D
  • Maximální rychlost 140 km/h
  • Délka jednotky (pro linku RER-D): 130 m (sedmi vozová souprava)
  • Kapacita 1 861 cestujících, z toho 606 míst k sezení
  • Více než 320 km kabeláže
  • Přes 310 USB zdířek
  • 54 informačních obrazovek
  • 54 bezpečnostních kamer
  • (red)

    Foto: Alstom

    spinner