21. srpna 2003
Logistický a spediční koncern Schenker otevřel na počátku července nový terminál v italském námořním přístavu Terst. Zařízení je určeno především pro překlad konvenčního námořního zboží. Přístavní správa podepsala se zástupci společnosti Schenker dohodu, v níž se zavázala dále zkvalitňovat dopravní obslužnost přístavu, zejména silniční a železniční infrastrukturu pro spojení s vnitrozemím. Zákazníky jsou především průmyslové a obchodní podniky z Bavorska, Rakouska a jihovýchodní Evropy.
„Terst nabízíme zákazníkům z Německa, střední a jihovýchodní Evropy jako alternativu k přístavům v Severním a Baltském moři. Jeho význam dále vzroste v souvislosti s rozšířením Evropské unie,“ uvedl předseda představenstva Schenker Austria a regionální ředitel pro jihovýchodní Evropu Elmar Wieland. Terst je o 2000 námořních mil (asi 3700 km) blíže k oblasti Blízkého východu než přístavy na severu Evropy.
Terminál o rozloze 18 500 m2
Nový logistický terminál disponuje celkovou plochou 18 500 m2. Přístavní správa na nábřeží, které má délku 345 metrů, hodlá instalovat dva nové jeřáby. Výhodou je přímé silniční a železniční spojení. Zařízení poskytuje komplexní paletu služeb včetně služeb s přidanou hodnotou, jako je například celní odbavení. Dceřiné společnosti koncernu Schenker v Rakousku a Itálii spolu těsně spolupracují při vytváření nabídek přeprav a dalších služeb.
Správa přístavu investovala do rozvoje zóny Scalo Legnami 50 miliónů €. Italská vláda pro posílení konkurenceschopnosti Terstu vyčlenila dalších 560 miliónů €, zejména na zlepšení železničního a silničního spojení a logistického potenciálu přístavu. Z celkové rozlohy přístavu 2,304 miliónu m2 zaujímá 1,765 miliónu m2 svobodná přístavní zóna. Skladovací plocha zabírá 925 tisíc m2, téměř polovina připadá na kryté prostory. Přístav má dvanáct nábřeží s celkem 47 přístavišti. Vnitřní železniční síť je dlouhá 75 kilometrů. A