22. května 2008
Logistická a spediční společnost Schenker, spol. s r. o., loni zvýšila obrat meziročně o 28 procent na 2,77 miliardy Kč. Ve srovnání s rokem 2006 to představovalo nárůst o 28 procent. Údaje o loňských výsledcích jeden z největších poskytovatelů komplexních logistických služeb v České republice zveřejnil v dubnu.
„Největší objem přepraveného zboží společností Schenker tvořily v minulém roce výrobky automobilového průmyslu, hitech výrobky a spotřební elektronika. Zajímavým trendem je stále rostoucí množství přepravovaného luxusního zboží, jako například oblečení, parfémy, kabelky a podobně,“ uvedl ředitel a jednatel společnosti Schenker Tomáš Holomoucký.
V loňském roce pokračoval silný růst poptávky po přepravách, který byl tažen pokračující celosvětovou hospodářskou konjunkturou, neustávajícím trendem zkracování životního cyklu výrobků a globalizací. To se odrazilo i na vyšším počtu zásilek. Celkem jich loni Schenker odbavil o patnáct procent více než v roce 2006.
„Předpokládáme, že tyto trendy budou pokračovat také v letošním roce. Letos proto očekáváme další růst našeho obratu, a to na výši kolem 3,1 miliardy Kč,“ dodal Tomáš Holomoucký.
Schenker v ČR
Logistická a spediční společnost Schenker, spol. s r. o., působí na českém trhu od roku 1991. Je součástí partnerské sítě jednoho z předních světových poskytovatelů integrované logistiky a globálních spedičních služeb, který čerpá z více než 135letých zkušeností. Schenker realizuje mezinárodní toky zboží formou pozemní, letecké, námořní a železniční přepravy a supply chain managementu.
V České republice má Schenker silné zastoupení se 790 kvalifikovanými spolupracovníky na osmnácti pracovištích. Jako globální značka nabízí vše z jednoho zdroje. Při poskytování služeb dbá na ochranu životního prostředí a zdrojů. Přebírá také aktivní roli při utváření sociálního a ekonomického prostředí a snaží se přinášet užitek nad rámec společnosti, uvedl Schenker při zveřejnění loňských výsledků.
Změna značky s důrazem na železnici
V rámci změny architektury společnosti Deutsche Bahn AG, která Schenker vlastní, se loni značka Schenker změnila na DB Schenker (viz DN 1–2/08). Nová značka kromě letecké, námořní a silniční dopravy a logistiky nově akcentuje také železnici jako progresivní složku ohleduplnou k životnímu prostředí.
(pat)