manipulační technika

Jungheinrich přichází na trh s novinkami

Německý výrobce vysokozdvižných vozíků a manipulační techniky Jungheinrich začal v říjnu nabízet vedle standardního modelu ručního paletového vozíku AM 2200 také řadu dalších jeho provedení se sníženou hlučností a odnímatelnými a nerezovými kolečky.

Vozík AM 2200 lze použít při ruční přepravě palet na krátké vzdálenosti. Zvládne náklad až do hmotnosti 2200 kg. Ergonomický design ovládacích prvků umožňuje manipulaci s vozíkem levákům i pravákům. Otáčení a další manévrování s AM 2200 je jednoduché, bezpečné a pohodlné i ve stísněných prostorách. Uživatelé oceňují rychlozdvih na přání – pro zdvižení palety o hmotnosti 120 kilogramů stačí tři „pumpnutí“.

Zejména pro potravinové a nápojové obchody je určeno provedení se speciálním obložením koleček, vylepšenými ložisky a dalšími izolačními prvky, které snižují hlučnost. Varianta vozíku AM 2200 produkuje ve srovnání s běžnou technikou až o padesát procent méně hluku.

Novinkou je vozík AM 20t, který lze během několika sekund rozložit na dvě části, z nichž každá váží přibližně 30 kg.

S díly vozíku tak může snadno manipulovat jedna osoba, třeba řidič dodávky. Pro pohodlnou nakládku a vykládku obou částí je AM 20t opatřen speciálními úchyty. Stejně jako nerozkládací modely používá bezúdržbové čepy kol.

(pat)

www.jungheinrich.com

Jungheinrich ve druhém čtvrtletí letošního obchodního roku přijal objednávky v celkovém objemu 387 milionů €, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 14 procent více. Od počátku roku stoupl objem objednávek společnosti o šestnáct procent. V posledních měsících výrazně stoupl podíl krátkodobých pronájmů a prodej použité techniky. Zisk EBIT činil 33,9 milionu € a byl ve srovnání s druhým čtvrtletím loňského roku (36 milionů €) nižší. Příčinou byly zvýšené investice do vývoje a výzkumu a také vyšší náklady na prezentaci skupiny na veletrhu intralogistiky Ce­MAT.

Do budoucna vedení koncernu počítá s pokračováním oslabování globální ekonomiky. Růst trhu manipulační techniky odhaduje na tři procenta s celkovým objemem 980 tisíc vozidel.

spinner