Jakub Kolář (Geis CZ) pro DN

„Geis usiluje o propojení služeb v rámci velkých logistických projektů“

Logistická společnost Geis CZ na ruzyňském letišti v Praze již více než rok provozuje pobočku zaměřenou na letecké a námořní přepravy. Vedoucího pobočky Jakuba Koláře jsme se zeptali, jak se společnosti daří naplňovat plány, s nimiž kancelář v Ruzyni otevírala (viz DN 20/07).

„Jakou bilanci přeprav vykazuje vaše ruzyňská pobočka?“

„Pobočka za uplynulý rok v řadě oblastí vyrostla nad naše původní očekávání. Zažili jsme velkou expanzi s převažujícím pohybem zásilek mezi Evropou a Čínou a také ve směru do Spojených států. A v růstu dále pokračujeme. Pro letošek máme další ambiciózní plány. Chtěli bychom ztrojnásobit obrat, ale jen při zdvojnásobení nákladů.“

„Jaké služby pobočka poskytuje?“

„Loni jsme zajišťovali řadu leteckých přepravních služeb – ať už přímou leteckou přepravu či expresní služby nebo také přepravu nadrozměrných nákladů, například do Japonska a dalších oblastí. Poskytovali jsme rovněž kombinované letecké/námořní služby. V celkovém objemu však na ruzyňské pobočce společnosti Geis převažovaly námořní přepravy.“

„Ze kterých regionů pochází nejvíce vašich klientů?“

„Výhodou pro oslovení potenciální klientely je pro nás fakt, že síť poboček Geis CZ pokrývá celou Českou republiku. Toho plně využíváme. Snažíme se oslovovat velké firmy, přitom však nechceme, abychom se stali závislými na několika odběratelích. Proto se snažíme obsloužit co nejširší možné portfolio klientů.“

„Spolupracujete při odbavování leteckých přeprav s pobočkou firmy Geis třeba na letišti ve Vídni?“

„Skupina Geis má své vlastní kanceláře pro leteckou a námořní přepravu ve všech okolních zemích, což nám dává možnost vybírat pro klienty vždy nejlepší alternativu přepravy. Pokud je pro konkrétní transport výhodnější odbavení z letiště ve Vídni, organizujeme přepravu ve spolupráci s Geis Austria, který má kancelář přímo na letišti ve Schwechatu.

V případě, že celková cena přepravy je příznivější při odbavení z Ruzyně, putují naše letecké zásilky přes pražské letiště.“

„Jak probíhá v České republice spolupráce s ostatními pobočkami Geis CZ?“

„Rozhodli jsme se nebudovat na ruzyňské pobočce tým obchodníků. Pro prodej přepravních produktů využíváme stávající síť poboček Geis CZ a jejích prodejců. Samozřejmě to klade vysoké nároky na předávání informací prodejcům a na jejich vzdělávání. Nicméně i naše dosud krátká historie ukázala, že tato cesta je správná, neboť nám umožňuje efektivně vynakládat prostředky.“

„Jak byste zhodnotil přínos leteckých a námořních přeprav pro celou společnost Geis CZ?“

„Jejich význam spočívá nejen ve finančním přínosu, ale také v marketingu, neboť můžeme nabízet komplexní logistické služby. Zejména velké zákazníky zajímá, zda je přepravní firma schopna poskytovat služby z jedné ruky.“

„Požadavky na bezpečnost v letecké přepravě zboží stále rostou. Co to znamená pro přepravní firmy?“

„Tento problém ovlivňuje všechny účastníky přepravního řetězce stejně a přepravcům nezbývá než se s ním naučit žít. Při každém přitvrzení podmínek musíme naučit klienty novou situaci akceptovat. Je to obdobná situace jako například s palivovými příplatky. Stále větší důraz na bezpečnost představuje plošné opat-ření, které nemůžeme změnit. Je nutné se naučit v tomto prostředí žít.“

„S jakými dlouhodobějšími záměry hledíte do budoucnosti?“

„Naším hlavním dlouhodobým záměrem je propojení všech logistických služeb v rámci velkých logistických projektů. Jako velká mezinárodní firma bychom chtěli dodávat nadnárodním společnostem kompletní služby.“

„Jak se vyrovnáváte s problémem nedostatku kvalifikovaných sil na trhu práce?“

„Nedostatek kvalifikovaných pracovníků pro nás představuje největší problém, neboť se nacházíme ve fázi expanze. Nábor nových pracovníků provádíme ve spolupráci s renomovanými personálními agenturami, zúčastňujeme se různých konferencí či seminářů a ve spolupráci s vysokými školami nabízíme absolventům možnost uplatnění. Pozitivní pro nás byla například účast na HR Fóru logistického kongresu EastLog letos v dubnu, jímž se jako červená nit vinulo téma spolupráce logistických firem se středními i vysokými dopravními školami. Také Geis CZ nabízel na HR Fóru studentům různé stáže či brigády.“ Pavel Toman

spinner