13. června 2025, red

14.6. - Společnost Volvo Trucks se spojila s celosvětově uznávaným šéfkuchařem Marcusem Samuelssonem v rámci nové kampaně – Prostřený stůl pro změnu. O jakou výzvu se jednalo? Připravit gurmánské jídlo z ingrediencí, které byly přepraveny nákladním vozidlem, se sníženými nebo minimálními emisemi výfukových plynů. Elektrická nákladní vozidla sehrála v této iniciativě klíčovou roli, jejímž cílem je inspirovat kupující přepravy v potravinářském průmyslu k přijetí udržitelnějších možností přepravy.
Dekarbonizace dopravního průmyslu pokračuje a jedním ze způsobů, jak dosáhnout nulových emisí z výfukových plynů, jsou nákladní vozidla s elektrickým pohonem na baterie. V potravinářském průmyslu je doprava zodpovědná za 19 %* všech emisí.
Společnost Volvo Trucks spojila síly s celosvětově uznávaným šéfkuchařem Marcusem Samuelssonem, který je kulinářskou silou mnoha mezinárodních restaurací, aby demonstroval, jak lze v potravinářském průmyslu odstranit nebo minimalizovat emise z výfukových plynů ze silniční dopravy.
Marcus Samuelsson si dal za úkol připravit gurmánské jídlo se všemi ingrediencemi, které si do kuchyně přiveze elektrickými nákladními vozidly nebo vozidly poháněnými obnovitelnými palivy, jako je bioplyn nebo bionafta.
„Toto byla první večeře svého druhu a jsem nadšený, že mohu být její součástí. U tohoto projektu jsem musel přemýšlet o dopravě jako o ingredienci. Je to hlavní postava! Proto jsem tuto výzvu miloval. Protože jakmile to uděláme, posune to celé odvětví vpřed. Doufejme, že jednoho dne budou všichni kuchaři do jídelního lístku psát, jak bylo jídlo přepraveno do restaurace, a tato informace se stane novou přidanou hodnotou,“ říká Marcus Samuelsson.
Jídelní lístek obsahoval tresku glazovanou miso omáčkou, zelí, raky, okurkový salát a německé víno Ryzlink rýnský. Ingredience na večeři dohromady urazily přibližně 2 700 kilometrů po silnicích, přičemž 86 % této vzdálenosti urazila elektrická nákladní vozidla s nulovými emisemi z výfukových plynů. Zbývající kilometry zvládla nákladní vozidla poháněná obnovitelnými palivy.
„Tato kampaň dokonale zapadá do značky Volvo – udržitelnost v dopravním průmyslu činí srozumitelnou a hmatatelnou tím, že ji aplikuje na jídlo v restauraci – něco, s čím se může ztotožnit každý,“ říká Katarina Adamson, vedoucí značky a komunikace ve společnosti Volvo Trucks. Pokračuje: „Cílem je oslovit nákupčí přepravy v potravinářském průmyslu, protože jejich rozhodnutí a požadavky mohou významně ovlivnit směr a tempo směrem k udržitelným dopravním řešením.“
Výzva se ukázala být týmovým úsilím, kterého se zúčastnilo několik potravinářských společností, pěstitelů a poskytovatelů dopravy – kteří byli všichni pozváni na večeři podávanou v místní restauraci v Göteborgu ve Švédsku.
O Marcusovi Samuelssonovi
Marcus Samuelsson, je kulinářskou silou stojící za řadou mezinárodních restaurací, včetně uznávané Red Rooster Harlem v New Yorku (kde vařil zejména pro prezidenta Baracka Obamu). Je také televizní osobností oceněnou cenou Emmy a uznávaným autorem a člověkem, který je zapojený do mnohých filatropických projektů. Pro tuto kampaň byl Marcus vyzván k vytvoření prvotřídní večeře se všemi ingrediencemi do kuchyně přivezenými elektrickými nebo nákladními vozidly poháněnými obnovitelnými palivy.
(red)
Foto: Volvo Trucks