​Raben Logistics Czech testuje elektrický tahač Renault Trucks E-Tech T v reálném provozu

​Raben Logistics Czech testuje elektrický tahač Renault Trucks E-Tech T v reálném provozu

16.5. - Společnost Raben Logistics Czech zahájila ve spolupráci s Wrigley Confections testování plně elektrického tahače Renault Trucks E-Tech T v rámci svých pravidelných přepravních operací. Pilotní projekt je dalším krokem v naplňování strategie udržitelné logistiky, kterou Raben dlouhodobě rozvíjí napříč evropským trhem.

„Uvědomujeme si, jak důležité je chránit životní prostředí a neustále proto hledáme nové cesty k udržitelnosti. Vážíme si partnerů se stejnými cíli, a proto jsme opravdu rádi, že můžeme spolupracovat při testování nových způsobů zelené dopravy. Se společností Raben Logistics dlouhodobě intenzivně pracujeme na tom, abychom naše produkty dovezli k zákazníkům v co nejlepší kvalitě, co nejrychleji a s minimální uhlíkovou stopou,“ uvedla Tereza Švejdová, ředitelka společnosti Wrigley Confections ČR, kom. spol.

Testování elektrických tahačů se zaměřuje na praktické ověření možností elektrického pohonu v každodenní praxi – zejména z hlediska dojezdu, energetické náročnosti, komfortu řidičů a celkových provozních nákladů. Elektrický tahač se zapojuje do standardních tras v regionu a je využíván za plné provozní zátěže.

„Udržitelnost v dopravě pro nás není jen trend – je to závazek. Testování nových technologií je klíčem k reálné změně. Elektrické tahače jsou jednou z cest, jak zlepšovat naše služby a přispívat k ochraně životního prostředí,“ řekl Jakub Trnka, generální ředitel Raben Logistics Czech, a dodal: „Spolupráce s Renault Trucks a Wrigley Confections nám umožňuje získat cenné zkušenosti a data, která nám pomohou efektivněji implementovat elektrické tahače do naší flotily.“

Elektromobilita v logistice - realita dneška

Model Renault Trucks E-Tech T je určen pro regionální i dálkovou přepravu a nabízí dojezd až 300 km na jedno nabití (v závislosti na profilu trasy a zatížení). Dojezdu až 500 km lze dosáhnout při nabíjení s DC nabíječkou (250 kW) během hodinové přestávky. Vozidlo je vybaveno moderními bezpečnostními a asistenčními systémy a jeho provoz je výrazně tišší než u klasických dieselových tahačů – což přináší výhody zejména v městském a nočním provozu.

„Elektrické tahače přinášejí nejen environmentální benefity v podobě nulových lokálních emisí, ale i potenciál ke snížení celkových nákladů na provoz, zejména při rostoucích cenách pohonných hmot a emisních poplatků,“ řekl Jakub Trnka. Důležitým faktorem je také reakce trhu – stále více zákazníků požaduje po svých dodavatelích uhlíkově neutrální nebo nízkoemisní logistiku.

Cesta k udržitelnosti

Společnost Raben Group se již řadu let aktivně věnuje zavádění opatření pro snižování uhlíkové stopy – zavedla již užívání alternativního paliva HVO100 z obnovitelných zdrojů. Vedle modernizace vozového parku a optimalizace tras investuje i energetických úspor v provozních budovách a využívání multimodální dopravy. Testování tahače Renault Trucks E-Tech T je součástí širšího plánu Raben Logistics na elektrifikaci části své flotily v České republice i dalších evropských zemích.

(red)

Foto: Raben

spinner