28. srpna 2003
Za prvních sedm měsíců letošního roku prodali tuzemští výrobci a oficiální dovozci v České republice celkem 3945 nových nákladních vozidel kategorie N2 a N3 (nad 3,5 tuny celkové hmotnosti). Oproti stejnému období loňského roku to představovalo zvýšení prodeje pouze o 0,41 procenta (16 vozidel). V polovině srpna to uvedl ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Nejprodávanější značkou byl Mercedes-Benz (860 kusů), po ní následovaly Iveco (648 kusů), Renault (530 kusů), MAN (384 kusů), DAF (372 kusů), Volvo (321 kusů), Scania (301 kusů) a Daewoo Avia (299 kusů). Loni ve stejném období figurovaly na prvních osmi místech tytéž značky, ale v jiném pořadí (Iveco, Mercedes-Benz, Renault, DAF, MAN, Daewoo Avia, Volvo a Scania).
Autobusy
Prodej nových autobusů se zvýšil o 3,8 procenta
(16 kusů) na 437 vozidel. První místa obsadili tradičně domácí výrobci – Karosa (228 kusů) a SOR Libchavy (101 kusů). Po nich následovaly Ford (27 kusů), KH Motor Centrum (19 kusů) a Setra (11 kusů). V celkovém prodeji je zahrnuto i 51 autobusů, které v ČR prodali zástupci dalších jedenácti značek – Neoplan, Berkhof,
Bova, Mercedes-Benz, Renault, MAN, Scania, Solaris, Fiat, LDV a Nissan.
Alespoň jeden nový autobus tak v období od ledna do července letošního roku prodalo celkem šestnáct výrobních značek, tedy o osm více než za celý loňský rok.
Lehká užitková vozidla
V kategorii N1 (lehká užitková vozidla) se prodej v meziročním srovnání zvýšil o 27,55 procenta (2173 kusů) na 10 061 vozidel. Tento nárůst byl ovšem do určité míry ovlivněn novou metodikou vykazování prodeje, kterou Sdružení automobilového průmyslu začalo používat letos v lednu.
Nejprodávanější značkou zůstal Ford (1784 kusů), po němž následoval Renault (1314 kusů), Volkswagen (1156 kusů), Citroën (966 kusů) a Peugeot (957 kusů).
Od ledna do července v této kategorii prodalo alespoň jedno vozidlo celkem 31 výrobních značek, tedy o pět více než za celý loňský rok.
(lan)