PSA Citroën Peugeot

Moderní středisko v čestlicích bude sloužit ke školení

Společnosti Citroën Česká republika, s. r. o., a Peugeot Česká republika, s. r. o., v červnu otevřely nové společné školicí středisko v Čestlicích. Je určeno pro technická a obchodní školení autorizovaných servisů a dealerů obou značek. Kromě toho bude provádět i náročnější opravy, které by nezvládly běžné servisy.

Obě značky mají v školicím centru PSA Peugeot Citroën s celkovou plochou 1100 m2 kanceláře se svými školiteli a technickými delegáty. Nacházejí se v něm i tři učebny, jedna z nich počítačová, a dílenská učebna o ploše 600 m2 se třemi čtyřsloupovými hevery. Všechny učebny jsou vybaveny dataprojektory. Počítače cen-tra (zhruba 20) jsou propojeny se zastoupením značek v České republice i s centrálou v Paříži.

Lektoři obou značek mají na novém pracovišti k dispozici veškeré potřebné aktuální didaktické pomůcky, jako například stojany s motory, palubními deskami a nápravami. Technické vybavení umožňuje provádět ve školicím středisku všechny běžné servisní činnosti, vyjma lakování a karosářských prací. Součástí střediska je i pneuservis s vyvažovačkou od společnosti Hunter. Dále je středisko vybaveno kompletním zařízením pro diagnostiku a opravy klimatizací a brzdových okruhů.

Ve výbavě centra nechybí ani nejmodernější diagnostika (k dispozici jsou však i starší verze, které pracovníci servisů i dnes potřebují pro opravy starších vozidel) a speciální vybavení pro školení v oblasti multiplexních rozvodů automobilů.

Kapacita až padesát posluchačů

Obě značky mohou ve středisku provádět technická i obchodní školení nezávisle jedna na druhé. Celkem v něm lze školit najednou až padesát posluchačů. Do budoucna se počítá s tím, že vedle školení technických poradců a mechaniků budou v nových prostorách organizována školení také pro jiné profese, jako například pro přijímací techniky nebo skladníky.

V případě značky Peugeot praktická školení ve školicím středisku účastníci absolvují, až když zvládnou teoretickou přípravu metodou e-learningu. Obsah teoretické části je

rozdělen do jednotlivých modulů, z nichž každý je ukončen testem. Elektronický vzdělávací systém zahrnuje také individuální výukové programy vytvářené pro každého technického pracovníka v návaznosti na výsledky pravidelných srovnávacích testů.

V dílenské části se nachází i tzv. kompetenční centrum, v němž mohou obě značky společně s centrálou odborně řešit složitější technické případy.

Skupina PSA Peugeot Citroën prodala letos v prvním pololetí v celosvětovém měřítku 1,587 milionu vozidel a montážních celků, z nichž

34 procent bylo určeno mimo Evropu. Podíl skupiny na evropském trhu se oproti stejnému období roku 2008 zvýšil o 0,3 na 13,6 procenta. V segmentu lehkých užitkových vozidel zvýšila skupina svůj podíl na evropském trhu o 2,8 na 22,1 procenta v situaci celkového poklesu trhu o 35,7 procen­ta. (lan)

www.citroen.cz

www.peugeot.cz

spinner