16. března 2006
Samostatné lety, ale společné rozhodování: na tomto základním principu
se loni dohodli zástupci leteckých nákladních společností Lufthansa Cargo
a Swiss World Cargo. Obě společnosti budou na trhu nadále působit pod
vlastní značkou a s odděleným účetnictvím, i když mateřský koncern
Lufthansa převzal úplnou kontrolu nad švýcarskou leteckou společností
Swiss, jejíž součástí je i Swiss World Cargo. Prezident Lufthansa Cargo
Jean-Peter Jansen na konci loňského roku zdůraznil, že se v dohledné době
neuvažuje o vytvoření společného managementu. Lufthansa a Swiss se tak
rozhodly uplatňovat jinou strategii než francouzsko-nizozemský letecký
koncern Air France/KLM Cargo, který zavedl plnou integraci na všech
úrovních. Za hlavní důvod pro zachování paralelního provozu německého a
švýcarského nákladního dopravce Jean-Peter Jansen označil odlišnou
firemní kulturu, rozdílné trhy a obchodní strategie. „Existuje také mnoho
významných švýcarských zákazníků, kteří své zboží hodlají
i v budoucnu svěřovat Swissu, nikoli Lufthanse,“ dodal. Jean-Peter Jansen
a jeho švýcarský protějšek, prezident Swiss Cargo Oliver Evans, nicméně
potvrdili, že v některých oblastech společnosti dojde ke sloučení
v zájmu synergických efektů: půjde zejména o pozemní odbavení na
letištích, koordinaci náhradní kamionové přepravy v Evropě a
využívání kapacity flotily nákladních speciálů a globální sítě
Lufthansa Cargo ze strany Švýcarů. „Především na asijských trzích, kde
má Lufthansa silnou pozici, očekáváme pro Swiss Cargo velký přínos a
možnost oslovení nových zákazníků,“ řekl Oliver Evans. Z hlediska
přepravené tonáže za-ujímá Lufthansa Cargo / Swiss Cargo ve světovém
žebříčku druhé místo s tržním podílem 7,2 procenta. První příčku
drží Air France / KLM s podílem 7,9 procenta, třetí je Korean Cargo
(6,4 procenta).
Heiner Sigmund