Lufthansa Cargo a Swiss Cargo budou nadále létat zvlášť

Německo/Švýcarsko

Samostatné lety, ale společné rozhodování: na tomto základním principu se loni dohodli zástupci leteckých nákladních společností Lufthansa Cargo a Swiss World Cargo. Obě společnosti budou na trhu nadále působit pod vlastní značkou a s odděleným účetnictvím, i když mateřský koncern Lufthansa převzal úplnou kontrolu nad švýcarskou leteckou společností Swiss, jejíž součástí je i Swiss World Cargo. Prezident Lufthansa Cargo Jean-Peter Jansen na konci loňského roku zdůraznil, že se v dohledné době neuvažuje o vytvoření společného managementu. Lufthansa a Swiss se tak rozhodly uplatňovat jinou strategii než francouzsko-nizozemský letecký koncern Air France/KLM Cargo, který zavedl plnou integraci na všech úrovních. Za hlavní důvod pro zachování paralelního provozu německého a švýcarského nákladního dopravce Jean-Peter Jansen označil odlišnou firemní kulturu, rozdílné trhy a obchodní strategie. „Existuje také mnoho významných švýcarských zákazníků, kteří své zboží hodlají i v budoucnu svěřovat Swissu, nikoli Lufthanse,“ dodal. Jean-Peter Jansen a jeho švýcarský protějšek, prezident Swiss Cargo Oliver Evans, nicméně potvrdili, že v některých oblastech společnosti dojde ke sloučení v zájmu synergických efektů: půjde zejména o pozemní odbavení na letištích, koordinaci náhradní kamionové přepravy v Evropě a využívání kapacity flotily nákladních speciálů a globální sítě Lufthansa Cargo ze strany Švýcarů. „Především na asijských trzích, kde má Lufthansa silnou pozici, očekáváme pro Swiss Cargo velký přínos a možnost oslovení nových zákazníků,“ řekl Oliver Evans. Z hlediska přepravené tonáže za-ujímá Lufthansa Cargo / Swiss Cargo ve světovém žebříčku druhé místo s tržním podílem 7,2 procenta. První příčku drží Air France / KLM s podílem 7,9 procenta, třetí je Korean Cargo (6,4 procenta).
Heiner Sigmund

spinner