​Kiwi.com zatím nezaznamenala kvůli Ryanairu stížnosti ani pokles nákupu letenek

​Kiwi.com zatím nezaznamenala kvůli Ryanairu stížnosti ani pokles nákupu letenek

20.8. - Český internetový vyhledávač letenek Kiwi.com zatím nezaznamenal stížnosti zákazníků ani pokles nákupu letenek v důsledku nedávného prohlášení nízkonákladového leteckého dopravce Ryanairu. Ten ve středu uvedl, že s okamžitou platností nebude přijímat palubní lístky prodané přes Kiwi.com. Nina Černá za společnost Kiwi řekla, že takoví cestující by měli být na palubu Ryanairu vpuštěni, Kiwi jim ale doporučuje, aby si vytiskli palubní lístek v barvách Ryanairu, který mají k dispozici. Podle Černé Ryanairu vadí, že Kiwi často prodává letenky levněji než on sám a opatření letecké společnosti označila za amorální a malichernou praktiku.

Ryanair vyzval cestující, aby si letenky kupovali přímo přes jeho webovou stránku nebo aplikaci. "Na základě nařízení EU 2015/1998 jsou cestující povinni dokončit odbavení přímo u Ryanairu, aby byla záruka, že cestující dostali informace o všech bezpečnostních opatřeních a předpisech vyžadovaných během cesty. Kiwi.com obchází tyto zásadní letecké předpisy tím, že vydává své vlastní palubní vstupenky, které na letech Ryanairu neplatí. Ode dneška - 18. srpna nebude bohužel vpuštěn na palubu žádný cestující Ryanairu s palubní vstupenkou vydanou společností Kiwi.com, neboť při check-inu nesplnil bezpečnostní předpisy Ryanairu," uvedla ve středu irská letecká společnost na svých stránkách.

Na krok upozornil web E15, podle nějž irský dopravce kritizuje Kiwi.com dlouhodobě. Web uvedl, že v roce 2019 letecká společnost podala na portál žalobu kvůli přeprodeji letenek, což ve svých obchodních podmínkách zakazuje. Šéf brněnské společnosti Oliver Dlouhý už dříve obvinění Ryanairu odmítl.

Podle Černé splňuje Kiwi veškeré požadavky k zajištění bezpečné cesty pro všechny své zákazníky.

"Nic jako falešná palubní vstupenka neexistuje," zdůraznila Černá. "Zákazníkům samozřejmě poskytujeme palubní vstupenku Ryanair, která je rovněž vložena na brandované pozadí Kiwi.com. Veškeré informace a údaje na ní jsou stejné, liší se maximálně použitými barvami pozadí. Vyhrožování zákazníkům, že nebudou vpuštěni na palubu s touto palubní vstupenkou je pouze malichernou a amorální praktikou," dodala.

Ryanairu podle Černé vadí, že Kiwi často prodává letenky levněji než letecká společnost. "Chování tak není nic jiného než upřednostňování vlastního zisku před zájmy a svobodnou volbou zákazníků," poznamenala Černá. Podle ní by lidé měli trvat na svém a měli by se na palubu dostat, letenky vracet nemají. Společnost ale radí vytisknout si palubní lístek v barvách Ryanairu, nikoliv s barvami Kiwi.com.

"Není třeba žádné letenky vracet, protože zákazníci mají k dispozici i palubní vstupenku Ryanair," uvedla Černá.

Společnost Kiwi.com založili v Brně v roce 2012 Oliver Dlouhý a Jozef Képesi. Vyhledávač umožňuje kombinaci přepravy více než 800 dopravců z celého světa. Pro firmu pracuje okolo 2500 lidí po celém světě.

(čtk)

Foto: Kiwi.com

spinner