„Můžeme nabízet všechny články přepravního řetězce“

Jakub Kolář (Geis CZ) pro DN

Novou kancelář na letišti v

Praze-Ruzyni otevřela na počátku roku logistická společnost Geis CZ (součást německé skupiny Geis). O úkolech, které před ruzyňským pracovištěm stojí, s námi hovořil vedoucí leteckých a námořních přeprav Jakub Kolář.

„Geis působí v České republice od roku 1991 a spolu se svou sesterskou balíkovou společností General Parcel na českém trhu poskytuje kompletní logistické služby. Co vašim zákazníkům přinese nová kancelář v Ruzyni?“

„Letecká a námořní přeprava patří dlouhodobě do portfolia služeb Geis CZ. Dosud však byla nabízena spíše jako doplňkový produkt a organizace zakázek probíhala ve spolupráci s kolegy v Německu. Dlouhodobým strategickým cílem naší společnosti bylo vytvořit specializované oddělení, které by se intenzivně a na vysoké profesionální úrovni zabývalo leteckými a námořními přepravami. Proto jsme v polovině ledna otevřeli kancelář na mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni. Od února již nové pracoviště zpracovává veškeré požadavky klientů Geis CZ z oblasti leteckých a námořních přeprav. Letecké přepravy zajišťujeme ve spolupráci s aeroliniemi, které mají zastoupení v Praze. Současně však také využíváme možnosti spolupráce s leteckými společnostmi, které jsou v kontaktu s naší mateřskou firmou Geis v Německu.

Umístění kanceláře na Ruzyni pokládáme za strategický tah, protože přes toto nejvýznamnější mezinárodní letiště v České republice prochází převážná většina leteckých exportních i importních přeprav. S leteckými společnostmi spolupracujeme na bázi bilaterálních agentských smluv.“

„Existuje pro růst letecké přepravy prostor? A neobáváte se možných problémů v souvislosti s růstem cen paliva?“

„Letecké přepravy mají velký růstový potenciál, a proto očekáváme zvýšení celkového obratu firmy a nárůst počtu klientů. Za konkurenční výhodu nové kanceláře v rámci Geis CZ pokládáme to, že nyní můžeme nabízet všechny články přepravního řetězce ,z jedné ruky‘ – od svozu až po realizaci vlastní letecké a námořní přepravy a distribuci v cílové destinaci, to vše pod jednou značkou. Taková nabídka by měla být pro zákazníka zajímavá: komunikuje pouze s jednou firmou a vyúčtovává pouze s jednou firmou, takže nedochází ke zbytečnému navyšování ceny participací několika dodavatelů.

A k nárůstu cen paliva: To je fakt, který nelze nijak ovlivnit. Potýkají se s ním všichni speditéři a dopravci.“

„Co pokládáte za největší současný problém v oboru letecké přepravy?“

„Letecká přeprava v rámci Evropské unie obtížněji konkuruje přepravám silničním. Je to dáno odbouráním celních překážek na hranicích evropských států a budováním silniční infrastruktury. Naopak v letecké dopravě se prodlužuje přepravní doba následkem vyšších bezpečnostních opatření. Proto většina námi odbavovaného zboží směřuje mimo Evropskou unii. Pro export i import zboží na dálkových trasách poskytujeme také celní služby, včetně celní jistiny.“

„Do jakých destinací letecké zboží nejčastěji odbavujete?“

„V současnosti nejčastěji odbavujeme zboží do Severní Ameriky a Austrálie. Importy jsou nejčastější z Číny.“

„Kromě letecké zajišťujete i námořní přepravu…“

„V námořní přepravě spolupracujeme s převážnou většinou rejdařů zastoupených v České republice. Dále spolupracujeme přes naši mateřskou firmu s dalšími agenty v SRN. Jedná se tedy o podobný systém, jaký využíváme v přepravě letecké. Spolupráce probíhá na bázi dvoustranných kontaktů.“

„Kam nejčastěji putuje z ČR námořní zboží?“

„Nejprve do Hamburku, odkud pak největší objemy směřují do Číny. V námořní přepravě jsme schopni zpracovávat i nebezpečné zboží ADR, disponujeme certifikovaným poradcem.“

„Jaký je zájem o ADR?“

„Tento zájem existuje a roste. Počítáme s tím, že přeprava nebezpečných věcí by se v budoucnosti mohla stát dominantním produktem našeho oddělení.“

Pavel Toman

spinner