​Z Číny přes Mongolsko do Evropy pojede více vlaků

​Z Číny přes Mongolsko do Evropy pojede více vlaků

16.5. - RŽD Logistic a její dceřiná společnost Far East Land Bridge (FELB) ve spolupráci s podnikem TransContainer od prvního květnového týdne zdvojnásobily počet tranzitních kontejnerových vlaků vypravovaných přes rusko-mongolský hraniční uzel Nauški. Týdně partneři nasadí dva vlaky. Trasa začíná v čínském Čchang-ša a vede dále přes území Mongolska, Ruské federace, Bělorusko a Polsko do severoněmeckého Hamburku.

Kontejnerové vlaky mají standardní délku 57 vozů a přepravují rychloobrátkové spotřební zboží a elektroniku určené pro evropské spotřebitele. Průměrná doba jízdy vlaku je 14 dnů, přičemž trasa měří úctyhodných 10 390 km. RŽD Logistics a FELB zajišťují logistickou podporu služby, zatímco kolejový materiál a kontejnery jsou v režii firmy TransContainer.

Zvolená trasa přes Mongolsko je výhodná cenově i časově, ve srovnání s železničními přepravami přes jiné hraniční body je rovněž konkurenceschopná. Samozřejmě obstojí i proti jiným druhům dopravy. „Každá nová trasa přináší nové příležitosti pro všechny části zásobovacího řetězce. Příklad tranzitu přes Mongolsko dokazuje, jak jsme schopni proměnit možnost v realitu. Zkušební období skončilo na počátku dubna. Nyní jsme rádi, že na trh uvádíme novou špičkovou tranzitní kontejnerovou službu,“ řekl předseda představenstva RŽD Logistics Vjačeslav Valentik.

Partneři spustili zkušební provoz železničního spojení v říjnu loňského roku. Realizaci projektu výrazně napomohla spolupráce s mongolskými a běloruskými drahami.

(tj)

spinner