Hupac drží objem přepravy prakticky na konstantní úrovni

Hupac drží objem přepravy prakticky na konstantní úrovni

Švýcarský operátor kombinované dopravy Hupac přepravil v loňském roce 662 tisíc zásilek, což je o 0,2 procenta více než v roce 2014. Tahounem růstu byl znovu mimoalpský provoz (meziročně plus šest procent na 242 tisíc zásilek). Alpský tranzit přes Švýcarsko naopak zaznamenal lehký pokles o 0,6 procenta. Nejvýraz-nější výpadek – téměř 20 procent – způsobilo zastavení přepravy přes Brenner.

Počátkem roku Hupac výrazně navýšil počet nových spojů. Kyvadlový vlak Zeebrugge – Novara je nabízen s frekvencí tří okružních jízd za týden a je atraktivní především pro přepravu megatrailerů. Kyvadlový vlak Venlo – Busto Arsizio má pět odjezdů za týden a poprvé napojuje ekonomický region Limburg v Nizozemsku na síť švýcarského operátora. Pro oblasti jižní Itálie byla důležitá úprava kyvadlového vlaku Busto Arsizio – Bari, kde je nově partnerem italská společnost Cemat s atraktivnějšími přepravními časy pro zákazníky.

Polské Kutno je novým centrem pro přepravy východ – západ

Od ledna 2016 je terminál Kutno u Varšavy novým centrem pro přepravy po ose východ – západ. Sem směřují kyvadlové vlaky Hupacu z Ludwigshafenu, Schwarzheide a Antverp, nově také z Duisburgu (ve spolupráci s PCC a Kombiverkehrem). Transporty dále směřují do Moskvy, a to dvakrát týdně. Dále pokračují do Střední Asie a na Dálný východ. S novými nabídkami přišla také obchodní složka Company Shuttle. Od počátku roku provozuje kyvadlové vlaky mezi Rotterdamem a Novarou se čtyřmi okružními jízdami každý týden. Další spoje jezdí denně mezi severní Itálií a Limburgem. Od poloviny ledna byl prodloužen vlak mezi Kodaní a Porúřím do Limburgu. Company Shuttle nabízí řešení na modulárním principu šitá na míru jednotlivým zákazníkům s velkými objemy zboží.

Nejistotu kompenzuje nízká cena pohonných hmot

V letošním obchodním roce očekává Hupac stabilní poptávku. Určitou nejistotu kompenzuje nízká cena pohonných hmot, která napomáhá silniční dopravě, a také příznivý kurz eura a švýcarského franku posilující konkurenceschopnost švýcarské nákladní dopravy. „Chceme vylepšit naši síť v západní Evropě, zejména s ohledem na chystané otevření Gotthardského tunelu na konci roku,“ řekl předseda představenstva Hupacu Bernhard Kunz. Operátor v současné době provozuje síť zahrnující více než 100 vlaků každý den mezi největšími hospodářskými centry Evropy, mezi přístavy a vnitrozemím. Skupinu Hupac tvoří patnáct podniků ve Švýcarsku, Itálii, Německu, Nizozemsku, Belgii, Polsku a Rusku s celkem 400 zaměstnanci. Koncern byl založen v Chiasso v roce 1967 jako akciová společnost s podíly vlastněnými logistickými, spedičními a železničními firmami.

(tj)

spinner