Dálnice D47

EUROVIA CS žádá soud, aby rozhodl o osudu části D47

EUROVIA CS žádá soud, aby rozhodl o osudu části D47

Rozhodnutí soudu je potřebné pro jednoznačné vyjasnění vzájemného postavení smluvních stran a pro další postup ohledně reklamovaných vad. „Myšlenka ŘSD, podle níž dálnice nebyla nikdy řádně předána a máme si ji vzít zpátky, je bezesporu originální, čím déle ji však studujeme, tím absurdnější se tato představa jeví,“ komentuje situaci Martin Borovka, generální ředitel společnosti.

„Dálnice není běžný spotřební předmět, který odvezete do servisu a opravený vám ho pošlou zpět. Výstavba, předávání i následné uplatňování reklamací silničních staveb takto neprobíhá. Pokud se vyskytne nějaký problém, je nutná především součinnost obou stran,“ dodává Borovka.

EUROVIA CS je přesvědčena, že nejnovější kroky ŘSD zásadním způsobem zpochybňují právní postavení obou smluvních stran, jak pokud jde o dosavadní i budoucí způsob odstraňování vad, tak pokud jde o odpovědnost za provoz komunikace a škody či opotřebení jím způsobené. Postoj ŘSD také vážně zpochybňuje právní postavení všech třetích subjektů, kterým byly některé objekty budované v rámci stavby dálnice v roce 2007 předány, a které je po celou dobu provozují. Jde zejména o vodovod a kanalizaci, plynovod, drážní objekty, vodohospodářské objekty atd. Na základě jednostranného kroku ŘSD by se tak navrácení týkalo i těchto objektů.

Podle ŘSD byl při stavbě dálnice použitý špatný podkladový materiál. Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Bělotínem a Ostravou ŘSD reklamuje 901 vad. Problematický úsek dálnice postavilo za 4,3 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomo­ravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

spinner