Obrat skupiny Zaslat.cz meziročně vzrostl o 105 procent na 87 milionů korun

Obrat skupiny Zaslat.cz meziročně vzrostl o 105 procent na 87 milionů korun

27.1. - Internetový portál a online vyhledávač dopravců Zaslat.cz hlásí meziroční navýšení obratu v období od 1. ledna do 31. prosince o 105 procent na 87 milionů Kč. Firma zaregistrovala o 92 procent více nových klientů a celkem zprostředkovala zásilky v řádu statisíců kusů. Největší část zisku tvoří segment B2C zahraniční přepravy. Vyšší vytížení hlásí společnost vlivem karanténních opatření, ale i rostoucí obliby chytrých řešení přepravních služeb.

Společnost Zaslat.cz, která na svém portálu nabízí řadu možností doručování zásilek pro firmy i koncové zákazníky, hlásí meziroční nárůst celkového obratu skupiny za období od 1. ledna 2020 po 31. prosince 2020 o 105 %, na částku 87 milionů Kč. Vděčí za něj převážně výrazně vyššímu počtu odbavených zásilek v důsledku karanténních opatření v tomto roce, ale také rostoucí oblibě jednoduchých vyhledávacích nástrojů v sektoru přepravy.

Podle Zaslat.cz je v současnosti nejvýnosnější položkou přeprava mezinárodní. „Čtvrtinu našeho zisku tvoří retailová B2C přeprava do zahraničí. Velmi úspěšná je i přeshraniční přeprava pro firemní klientelu. Zásilky jdoucí mimo ČR tak tvoří přibližně třetinu našeho zisku,“ uvedl CEO Zaslat.cz Miroslav Michalko.

Z hlediska segmentů společně za Česko i zahraničí je opět nejsilnější B2C retailová přeprava, tvořící 48 % zisků. B2B přeprava (zahraniční i domácí) tvoří zisk podílem asi 29 %. Na smluvní partnery připadá zbylý podíl, zhruba 23 %.

V roce 2020 Zaslat.cz vstoupilo jako Zaslať.sk také na slovenský trh a pod názvem Parcelspot začalo operovat také v Jihoafrické republice. Růst firmy ocenili i organizátoři prestižního žebříčku středoevropských technologických firem Deloitte Technology Fast 50, kde se v kategorii Rising Star pro mladé firmy umístilo Zaslat na 10. příčce. “V soutěži byly zohledněny faktory za rok 2019, v roce 2020 jsme přitom rozhodně nezpomalovali a náš růst dokonce zdvojnásobili,” dodal Miroslav Michalko.

Rekordní počet zásilek

Počet jednotlivých zásilek zprostředkovaných dopravci byl ve sledovaném období mezi 1 lednem a 31. prosincem rekordní, pohyboval se v řádu statisíců a meziročně stoupl o 71 %. V listopadu bylo zásilek dokonce o 135 % více. Za celý rok přepravní skupina Zaslat, s. r. o., poslala téměř 500 tisíc zásilek.

Obrat Zaslat.cz měl rostoucí tendenci zejména v posledních měsících loňského roku. Říjen byl meziročně silnější o 108 % a růst pokračoval i v listopadu a prosinci, kdy Zaslat odbavilo za dva poslední měsíce roku 2020 rekordní počty zásilek - přes 100 tisíc. Službu Zaslat.cz ve stejném období rovněž meziročně vyzkoušelo o 92 % více nových klientů.

V roce 2021 se skupina Zaslat připravuje na rozšíření svých služeb pro další evropské trhy. “Jsme připraveni na expanzi a aktivně hledáme formu financování globalizace. Současně připravujeme další škálování, a to nejen prodeje, ale i našeho týmu. Ten se přitom jen v uplynulém roce téměř zdvojnásobil,” dodal Miroslav Michalko.

(lan)

Foto: Zaslat

CEO Zaslat.cz Miroslav Michalko

spinner