7. listopadu 2025, red
8.11. - DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, během roku 2025 zdvojnásobila svoji síť DPD Pickup na více než 14 000 výdejních míst a boxů a nabízí tak největší síť ze všech balíkových přepravních společností v Česku. Konkrétně se jedná o více než 8500 boxů a více než 5500 výdejen. V rámci Evropy pak celá skupina Gepost provozuje jednu z největších celoevropských sítí složenou z více než 140 000 výdejních míst a boxů. E-shopům pak stačí integrovat pouze výdejní místa DPD a nakupující tak může automaticky vybírat z výdejních míst většiny přepravních společností v Česku.
Součástí sítě výdejních míst a boxů DPD Pickup se v roce 2025 staly OX Point boxy, boxy One By Allegro, Z-BOXy od Zásilkovny/Packety a také GLS Parcel Boxy. Doplnily tak stávající výdejní místa Pickup (výdejny a DPD Pickup Boxy) a již integrované AlzaBoxy, výdejny na pobočkách České pošty a Sazky. Pro příjemce se v doručovacím procesu nic nemění. Při výběru konkrétního boxu se jim v mapě zobrazí všechny boxy, do kterých DPD doručuje.
“Usilovným a dlouhodobým budováním našich vlastních výdejních míst a boxů a tím, že jsme spojili síly s dalšími významnými partnery, se nám podařilo vytvořit největší síť v České republice, což je pro nás zásadním milníkem. Díky tomu si může zákazník vybrat svůj oblíbený box, bez ohledu na přepravní společnost. Úspěšně tak následujeme naši mateřskou společnost Geopost, která je dlouhodobě jedním z evropských lídrů v oblasti výdejních míst, ” řekl Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.
V doručení do boxů jsme v Evropě na špičce
Podle největšího evropského e-commerce průzkumu DPD (resp. Geopost), Geopost E-shopper Barometer 2025 vyplývá, že do boxů si v Česku obvykle nechává doručovat 47 % lidí, na výdejní místa pak 52 %.
Integrace do eshopů
DPD nabízí e-shopům řadu integrací, jak všechna výdejní místa a boxy přidat pro zákazníky do košíku. Nejjednodušší řešení je DPD widget. Všechna výdejní místa a boxy jsou k dispozici i v řešeních integrátorů (nástrojů na tvorbu e-shopů), např. v nejrozšířenějším Shoptetu. Pokud e-shop integruje DPD widget, automaticky tak získá přístup i k uvedeným ostatním přepravním společnostem.
(red)
Foto: DPD