8.12. – V Německu ve čtvrek večer začala stávka strojvedoucích, která skončí v pátek ve 22:00. Mluvčí železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) Achim Stauss na tiskové konferenci oznámil, že firma během stávky vypraví zhruba pětinu dálkových spojů. Ochromeny budou mimo jiné některé spoje s Českem. Protest vyhlásily Odbory německých strojvedoucích (GDL), které tak chtějí dráhy přinutit ke zvýšení mezd.
Aktuálně
8.12. – Společnost STILL, která je jedním z předních dodavatelů intralogistických řešení, v Hamburku slavnostně spustila první výrobní linku na 24V systémy palivových článků. STILL se tak v oblasti intralogistiky stal prvním výrobcem v Evropě, který může nabídnout vlastní systém vodíkových palivových článků.
8.12. – Se začátkem platnosti nového jízdního řádu od 10. prosince 2023 přichází České dráhy s několika novinkami oblasti tarifu a odbavení. Patrně nejzajímavější změnou bude pro cestující možnost pořízení bezplatných místenek k jízdenkám na vlaky ČD překračující hranice České republiky, a to v online odbavovacích kanálech a kdykoliv před odjezdem. Zvýší se také komfort při nákupu jízdních dokladů u vlaků z Maďarska. Cestující si budou moci vybrat místo z rezervačního plánu nově i ve směru do České republiky. Díky této změně budou rezervační plány dostupné pro všechny spoje z Břeclavi a Brna do Prahy.
8.12. – Mezinárodní balíkový přepravce GLS rozšiřuje svoji síť výdejních automatů GLS Parcel Box o novou řadu Solar. Boxy s optimalizovanou energetickou spotřebou jsou napájeny výhradně solárními panely a GLS na jejich vývoji spolupracovala s českou výrobní firmou Alfa3. GLS tak reaguje na stále rostoucí oblibu balíkomatů i zájem zákazníků o ekologická řešení přepravy balíků. Podle průzkumu z jara letošního roku tuto formu převzetí balíků v současnosti aktivně využívá již každý třetí Čech.
8.12. – Martin Beneš se stává novým CEO společnosti Mailstep a její zahraniční obchodní značky Mailship. Do čela společnosti přichází s posláním transformovat Mailstep na silného evropského hráče, který je schopen dominovat v oblasti fulfillmentu a s tím spojenými službami. Na pozici nového obchodního ředitele zároveň přichází Jakub Mates. Na starost bude mít především podporu obchodu napříč Evropou.
8.12. – Příprava provozu autobusů na vodíkový pohon v okolí Mníšku pod Brdy se posunula do další fáze. Integrovaná doprava Středočeského kraje podepsala s budoucím majitelem autobusů, dopravcem Martin Uher Bus, smlouvu o spolupráci. Navazuje tak na dříve uzavřené memorandum a nedávný souhlas krajského zastupitelstva.
7.12. – Průmyslová produkce v říjnu meziročně reálně vzrostla o 1,9 procenta, samotný zpracovatelský průmysl o 2,1 %. Celková čísla ale významně ovlivnila nízká srovnávací základna ve výrobě automobilů v minulém roce. K růstu přispěl také výkyv v jinak volatilní výrobě ostatních dopravních prostředků a pozitivní výsledky u výroby a rozvodu elektřiny a tepla. Většina sledovaných odvětví nicméně poklesla.
7.12. – V plzeňském závodě Škoda Group probíhají finální práce na prvním červeno-šedém RegioPanteru pro Pražskou integrovanou dopravu. Od léta 2024 bude jezdit na území Prahy a Středočeského kraje. V roce 2024 předá dodavatel Škoda Group Českým drahám více než 50 jednotek RegioPanter o zhruba 150 vozech v několika různých provedeních.
7.12. – Společnost Savills zprostředkovala předpronájem skladových prostor pro českou firmu Flosman, s. r. o., která se zabývá maloobchodním a velkoobchodním prodejem potravin a drogerie. Jedná se o pronájem 8 000 metrů čtverečních skladových a téměř 600 metrů čtverečních kancelářských prostor v projektu CSPPark Planá NL. Výstavba nové haly byla zahájena symbolickým postavením prvního sloupu 5. prosince. Zprovoznění haly je plánováno na třetí čtvrtletí příštího roku.
7.12. – Online supermarket Košík.cz oznámil změnu ve vedení svého marketingového týmu. Novou CMO se stala Klára Tanzerová, která za sebou má čtrnáct let na nejvyšších marketingových postech. V LEGO vedla mezinárodní marketing pro šest rozvíjejících se evropských trhů, v Lindt & Sprüngli pomohla značce etablovat se na českém trhu mezi hlavní massmarketové hráče. Na poslední pozici ředitelky marketingu řetězce Kaufland pak úspěšně stála za novým stylem komunikace společnosti, zaměřeném na mladší cílovou skupinu.