4.9. - Zájemci o práci u největšího železničního dopravce v České republice se v průběhu září budou moci svézt ve speciálních náborových kupé. Personalisté Českých drah v nich poskytnou všem, kteří hledají nové zaměstnání, informace o volných pracovních pozicích a také o benefitech, které České dráhy svým zaměstnancům nabízejí. Zájemci si budou moci ihned domluvit pracovní pohovor. Vlaky pracovních příležitostí pojedou opakovaně z Prahy do České Třebové, Tábora a Plzně.
Aktuálně
4.9. - Přestože se v segmentu manipulační techniky stále více prosazují elektrické vozíky vybavené lithium-iontovými akumulátory nebo dokonce vodíkovými palivovými články, důležitou roli nadále hraje pohon na LPG. Firmy hodnotí pozitivně zejména ekologický provoz i příznivou cenu čistého propanu. Dodavatelé nicméně slibují postupné nahrazení fosilního plynu alternativami v podobě bioLPG nebo rDME.
4.9. - Ministerstvo dopravy (MD) má příští rok hospodařit s 96 miliardami korun, oproti letošku by to bylo o 16,5 miliardy méně. Zároveň by to bylo nejméně od roku 2019, kdy měl resort k dispozici na výdaje 75 miliard korun. Příjmy ministerstva, které z většiny tvoří peníze Evropské unie, by měly v příštím roce klesnout o 4,5 miliardy na 24,6 miliardy korun. Ministerstvo dopravy by tak vytvořilo deficit v rozpočtu ve výši 71,6 miliardy korun, letos je to 83,7 miliardy korun. Vyplývá to z návrhu státního rozpočtu na rok 2024 zveřejněného v legislativní knihovně vlády. Kabinet musí rozpočet projednat do konce září a ještě ho může změnit. Vyjádření ministerstva ČTK shání.
4.9. - Je čas slavit! Dnes je tomu 30 let, co společnost Volvo Trucks představila model Volvo FH, nejprodávanější nákladní vozidlo společnosti v historii. Vlajková loď značky Volvo Trucks se od samého počátku vyznačoval výrazným designem exteriéru a interiéru, vynikajícím komfortem pro řidiče a technicky vyspělými řešeními v oblasti výkonu a bezpečnosti.
4.9. - Začíná nový školní rok, který je tradičně provázen zvýšenou dopravní zátěží a intenzivním pohybem dětí i dospělých v silničním provozu. Září se dlouhodobě řadí k měsícům s nadprůměrným počtem závažných nehod s účastí dětí. Děti mohou být po dvouměsíčních prázdninách nesoustředěné a rozptýlené setkáním se spolužáky. Řidiči by proto měli v blízkosti škol a v obytných oblastech zpomalit, sledovat pozorně provoz a předvídat pohyb dětí.
3.9. - Strojírenská společnost MSV Metal Studénka zvýšila v loňském roce tržby o třetinu na 1,33 miliardy korun. Čistý zisk jí stoupl o desetinu na 56 milionů korun. Do výsledku se promítlo zdražování vstupů včetně cen hutního materiálu a energií, přínos zato mělo zvýšení produktivity a efektivity výroby. Společnost to uvedla ve výroční zprávě zveřejněné ve Sbírce listin.
3.9. - Nové berlínské letiště Willyho Brandta, které stojí v Braniborsku na pomezí s německým hlavním městem, se včera rozloučilo s terminálem 5. Terminál, který byl před otevřením nového vzdušného přístavu znám jako letiště Schönefeld a kterým prošli cestující naposledy před dvěma lety, zůstane trvale uzavřen, neboť pro něj není dopravní využití.
3.9. - S dopravcem České dráhy byl uzavřen smluvní kontrakt na provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů. Smlouva bude účinná 15 let od prosince 2023 do prosince 2038. Plzeňský kraj tak pokračuje v zadávání smluv v železniční a autobusové dopravě v otevřených soutěžích, přičemž v tomto případě byl tento společný postup s Karlovarským krajem navíc vynucen dotačními podmínkami Operačního programu doprava II, za jehož podpory byla pořízena vozidla na provoz této linky.
2.9. - Povodí Vltavy dnes otevřelo plavební komoru Kořensko poblíž Týna nad Vltavou na Českobudějovicku. Kvůli suchu byla zavřena od 20. července. S ohledem na příznivější počasí Povodí Vltavy obnovilo provoz od 8:00. V tiskové zprávě o tom informovalo Povodí Vltavy.
2.9. - Oblíbené celoněmecké jízdence na městskou a regionální dopravu Deutschlandticket (jízdenka Německo) za měsíční cenu 49 EUR (1180 Kč) hrozí zdražení, spolková vláda a spolkové země se přou o financování. Na udržení cenové dostupnosti lístku chybějí miliardy EUR. Podle studie spolkového ministerstva dopravy bude regionální doprava do roku 2031 potřebovat od státu roční příspěvky v rozmezí 20 až 31 miliard EUR (až 747 miliard Kč), bez započítání levné jízdenky by to bylo výrazně méně, a to 16,6 až 18,3 miliardy EUR (až 441 miliard Kč).